עובדי בואינג ישובו לעבודה לאחר העלאה של 15% בשכרם

העובדים הפעילו את מפעלי יצרנית המטוסים למשך 8 שבועות והביאו לאובדן רווחים בסך 10.3 מיליון דולר ליום

המכונאים של יצרנית המטוסים האמריקנית בואינג יחלו לשוב לעבודה היום (א') לאחר שזכו בחוזה עבודה המגלם עלייה של 15% בשכרם. הדבר יסיים שביתה שהשביתה את מפעלי החברה למשך 8 שבועות וחתכה את הרווח בכ-10.3 מיליון דולר ליום.

חוזה העבודה התקף ל-4 שנים אושר אמש על-ידי 74% מהמצביעים, דיווח איגוד המכונאים ועובדי צוות האוויר הבינלאומי בסיאטל, הממוקם ליד מרכז הייצור של בואינג בשיקאגו. העובדים הראשונים אשר ישובו לעבודה יעשו זאת עם תחילת המשמרת השלישית, מאוחר יותר היום.

"אנו מצפים לחזרת הצוותים לעבודה על מנת להשלים את בניית המטוסים ללקוחותינו", אמר סקוט קרסון, מנהל מטוסי העילית המסחריים של בואינג. היצרנית השנייה בגודלה בעולם של מטוסי סילון מסחריים עשויה לחזור לפעילות סדירה של קווי-הייצור רק בדצמבר, סבור ג'וזף קמבל, אנליסט מברקליס קפיטל, יחידת ההשקעות של הבנק הבריטי בניו-יורק.

השביתה שהחלה ב-6 בספטמבר על-ידי 27 אלף עובדי בואינג החברים באיגוד עלו לחברה בהכנסות אבודות של 100 מיליון דולר בכל יום ודחו את השקת מטוס הג'מבו מסדרת ה-787 - ה-Dreamliner. באוינג ציינה כי היא תספק תחזית רווח חדשה ועדכון לגבי מצבו של ה-787 לאחר שהעובדים יחזרו לעבודה והיא תוכל להעריך את השפעתה המלאה של השבת העבודה.

בואינג בנתה 40 מטוסים בחודש כדי לעמוד בצבר ההזמנות בסך 276 מיליארד דולר שמשקפים את הציפיה לחסוך בדלק באמצעות דגמים חדישים יותר, מה שמהווה את אחת הסיבות שבעטיה ביקשו העובדים נתח גדול יותר מהרווחים.

בואינגבואינג