מדס: "העליות בשכ"ד נבלמו, ירידות קלות מתחילות לאפיין את השוק בישראל, וצפויות ירידות משמעותיות יותר בקרוב"

עפ"י נתוני מדס, דמי השכירות לדירת 3 חדרים בצפון ת"א ירדו באוקטובר ב-2% ל-4,690 שקל ; דמי השכירות לדירת 3 חדרים במרכז ת"א נותרו ללא שינוי - 4,570 שקל ; winwin: מגמה מעורבת בשכר הדירה באוקטובר - עלייה של 4% בשכירות לדירת 3 חדרים בת"א

אתר הלוחות מדס פירסם היום (א') את מדד מחירי שכר הדירה לחודש אוקטובר בהשוואה לספטמבר, המציג מגמות במחירי שכר הדירה בתל-אביב ובערים נבחרות בארץ. מהמדד עולה כי בחודש זה לא נרשמו שינויים משמעותיים במחירי השכירות רחבי הארץ, כאשר בדרום ובצפון ת"א נרשמה ירידה קלה של 2% במחירי דירות 2 חדרים.

אשר לתל-אביב, שכר דירה לדירת 2 חדרים בצפון העיר רשם, כאמור, ירידה בשיעור 2% ל-3,612 שקל בחודש. שכר דירה לדירת 2 חדרים להשכרה בדרום תל-אביב רשם גם כן קיטון של 2%, ועמד בממוצע על 2,605 שקל. במרכז תל-אביב לא נרשם שינוי משמעותי בשכר לדירת 2 חדרים, והוא עמד על 3,291 שקל.

במחיר הממוצע של דירת 3 חדרים להשכרה בצפון תל-אביב (ובכלל זה שכונות עבר הירקון) נרשמה ירידה בשיעור 2% בחודש זה ל-4,690 שקל, ואילו במחיר הממוצע לדירת 3 חדרים להשכרה בדרום תל-אביב לא חל באוקטובר שינוי משמעותי ועמד על 3,248 שקל. גם בשכירות לדירת 3 חדרים במרכז העיר לא חל שינוי משמעותי והיא עמדה על 4,570 שקל.

ברמת גן וגבעתיים לא חלו שינויים משמעותיים והמחיר לשכירת דירות בנות 2 חדרים עמד על 3,000 שקל ובנות 3 חדרים - 3,799 שקל.

בבאר שבע, מחירי שכר חודשיים לדירות 2 ו-3 חדרים רשמו, בממוצע, ירידה של 2% באוקטובר ל-1,465 ו-1,613 שקל, בהתאמה. שכר דירה של דירת 2 חדרים בירושלים לא רשם שינוי משמעותי ואילו שכר דירה לדירה בת 3 חדרים בעיר ירד בממוצע ב-2% ועמד בחודש זה על 3,422 שקל.

נעמי שולמן-בניסטי, מנהלת הפיתוח העסקי במדס אמרה כי "ניתן לראות כי מרבית ירידות המחירים חלו בערים הגדולות, ת"א ירושלים ובאר שבע. בשאר אזורי הארץ נרשמה יציבות החודש ולא נצפו שינויים משמעותיים, נראה כי העליות נבלמו לעת עתה וירידות קלות מתחילות לאפיין את השוק, המושפע גם מהמיתון העולמי, כאשר הצפי הוא לירידות משמעותיות יותר במהלך החודשים הקרובים".

נציין כי מנתוני אתר winwin, שפורסמו ביום חמישי שעבר מצטיירת תמונה מעט אחרת, של מגמה מעורבת, שבמסגרתה חלה ירידה חלקית, יציבות חלקית וגם עליית מחירים, למשל עלייה של 4% בשכר דירה לדירת 3 חדרים במרכז ת"א.