איגוד חברות הביטוח מאשים את מד"א: מזניקה מסוקים לפינוי פצועים כדי להגדיל רווחים

בדיון שקיימה ועדת הכלכלה של הכנסת בפינוי מוטס של נפגעי תאונות דרכים, אמר שמואל מלכיס מאיגוד חברות הביטוח כי הוא חושש שהשיקול להזנקת מסוקים אינו רפואי, אלא כלכלי

איגוד חברות הביטוח האשים היום את מד"א וחברת "להק" כי היא נוהגת להזניק מסוקים לפינוי פצועים במטרה להגדיל את רווחיה. בדיון שקיימה ועדת הכלכלה של הכנסת בפינוי מוטס של נפגעי תאונות דרכים, אמר שמואל מלכיס מאיגוד חברות הביטוח כי הוא חושש שהשיקול להזנקת מסוקים אינו רפואי, אלא כלכלי. "יש חשש שיש להם שאיפה כזאת, כיוון שמבחינה כלכלית יש לחברת להק שאיפה להזניק כמה שיותר.חברת להק עושה יד אחת עם מגן דוד אדום ומזניקה הזנקות מיותרות. אני חושש שהשיקול שלהם הוא לא תמיד שיקול רפואי, אמר מלכיס.

נציג מד"א בדיון אמר בתגובה כי כצוותי מד"א מגיעים למקום האירוע ומקבלים החלטה על פי פרמטרים קבועים, וכי ברוב המקרים ההטסה מצילה חיים.

מנכ"ל להק תעופה, שרון שילה, הטיח את האשמה דווקא בחברות הביטוח. "חלק מחברות הביטוח מעדיף שנפגעי תאונות דרכים ימותו כי זה עולה להם יותר בזול". לדבריו, "לחברת להק אין שום שיקול מקצועי בפינוי פצועים והשיקול הוא של מד"א בלבד. חבל שחלק מחברות הביטוח מנסות לעוות את המציאות וזאת על מנת להתחמק מתשלום".

עו"ד בתיה לונדון מחברת מנורה, השיבה כי למרות שחברת הביטוח היא גוף כלכלי, בסופו של דבר את עלות הפינוי המוטס משלם הציבור. "כל ייקור של הוצאות גורם באופן ישיר להעלאת הפרמיות. העלאת הפרמיות חלה על יכולנו", אמרה.

יו"ר הוועדה, ח"כ ישראל חסון נחלץ להגנתה של מד"א והאשים את המפקח על הביטוח במצב. "לי ברור לחלוטין שמד"א מזניקה מסוקים לפי קריטריונים מקצועיים, והאמירה שקיים חשד שמד"א עוסקת זה שלא משיקולים מקצועיים היא אמירה חמורה וטוב שלא היתה נאמרת. מבחינתי זה בערך להגיד שרופא מנתח פותח את הבטן מתוך סקרנות", אמר.
"אני מצפה מחברות הביטוח לעמוד בדרישות החוק ולשאת בתשלומים לכל מי שעוסק בהצלת חיים, בין אם זה מד"א ובין אם זה בהטסה ולהמשיך לעבוד לפי קריטריונים מקצועיים", הוסיף. "זאת עוד חולייה בשרשרת של הפקרת פריפריה. זוהי אינה הפעם הראשונה שהמפקח על הביטוח תורם להפקרה זאת".

חסון פנה למפקח על הביטוח בדרישה כי בתוך שלושה שבועות יסביר לוועדה את המצב החוקי.