בית ההשקעות JMP מעלה המלצה למניית סטארלימס ל"תשואת יתר" מ"תשואת שוק"

מחיר היעד, 6 דולר, משקף פרמיה של 50% על מחיר השוק, אך נמוך ב-55% ממחיר המניה בעת ההנפקה הראשונית בנאסד"ק ; סטארלימס, בניהולו של יצחק פרידמן, מפתחת ומשווקת מערכות תוכנה לניהול מידע במעבדות

"עסק קטן וטוב", כך מגדירים בבית ההשקעות JMP Securities את חברת סטארלימס (סימול LIMS), ומעלים את המלצתם למניית סטארלימס ל"תשואת יתר" מ"תשואת שוק". מחיר היעד החדש שנקבע, 6 דולר, משקף פרמיה של 50% על פני מחיר השוק, אך נמוך ב-55% ממחיר המניה בעת ההנפקה הראשונית בנאסד"ק לפני כשנה וחצי, בה שימש JMP כחתם. ההמלצה פורסמה ביום חמישי, ובעקבותיה עלתה מניית סטארלימס ביום שישי בנאסד"ק ב-5%, במחזור גבוה מהממוצע.

סטארלימס, בניהולו של יצחק פרידמן, מפתחת ומשווקת מערכות תוכנה לניהול מידע במעבדות. האנליסט פטריק וולראוונס סבור שמניית סטארלימס "oversold" - וכי היא נסחרת כיום קרוב למזומנים שבקופתה. להערכתו, ברבעון השלישי תדווח סטארלימס על מזומן שישקף סכום של 3.44 דולר למניה, כ-91% מעל מחירה ביום פרסום ההמלצה.

וולראוונס מציין שסטארלימס היא חברה שמנוהלת היטב ותישאר עם תזרים מזומנים חיובי ברמה השנתית. הוא גם מזכיר את הגדלת האחזקות שנערכה לאחרונה על ידי בעלי עניין בחברה (המנכ"ל פרידמן ואחיו חיים פרידמן, סמנכ"ל הכספים, הגדילו את אחזקותיהם תמורת 750 אלף דולר כל אחד - ש.ח.ו.).

בעוד שסטארלימס הזהירה לאחרונה שייתכן שתעבור ברבעון השלישי להפסד, וולראוונס מעריך שהיא תישאר מאוזנת, עם רווח נקי מזערי של 13 אלף דולר (0 סנט למניה). בשנה כולה הוא צופה הכנסות דומות לשל שנה שעברה, 23.6 מיליון דולר, ורווח נקי של כ-2.2 מיליון דולר לעומת 4.5 מיליון דולר ב-2007. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת צפוי להסתכם בשנת 2008 ב-1.1 מיליון דולר.

סטארלימס נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב לפי שווי שוק של 34 מיליון דולר. החברה תפרסם את דו"חות הרבעון השלישי ב-18 בנובמבר.