אורט העולמי יחליף שמו בארץ ל"קדימה מדע" בגלל סכסוך על השימוש במותג "אורט"

ביהמ"ש קיבל את טענת אורט ישראל כי השימוש של ארגון-הגג "אורט העולמי" בשם "אורט" בשטח ישראל הוא בגדר ביזיון בית המשפט

בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל את טענת אורט ישראל, כי השימוש של ארגון-הגג "אורט העולמי" בשם "אורט" בשטח ישראל הוא בגדר ביזיון בית המשפט. בית המשפט הבהיר כי אם הפעילות של הארגון העולמי בישראל תחת השם "אורט" תימשך מעבר ל-2 בנובמבר, הוא ישקול הטלת סנקציות "הן לגבי אורט העולמית והן לגבי נושאי משרה בכירים בה". כמו כן, חייב בית המשפט את אורט העולמי לשלם לאורט ישראל הוצאות משפט בסך 40 אלף שקל.

בעקבות החלטת בית המשפט הודיע ארגון אורט העולמי כי ימשיך את כל פעילותיו החינוכיות בישראל תחת השם "קדימה מדע". זאת, עד להחלטה אחרת של בית המשפט העליון, במסגרת ערעור שיוגש.

שני הארגונים, המתכתשים ביניהם משפטית תקופה ארוכה - מאז החלטת אורט ישראל לפרוש מארגון הגג לפני כשנה וחצי על רקע מה שהגדירו "תקצוב יחסי בלתי הוגן" - ממשיכים להתכתש ביניהם על השימוש בשם המותג "אורט" בארץ.

בית המשפט הכריע לפני פחות משנה כי כל הזכויות על השימוש במותג "אורט" בארץ יעמדו לרשת אורט ישראל, וכי לרשת אורט העולמי (הפועלת בישראל בצורה של פרויקטים בבתי ספר ולא במסגרת הרשת הארצית) אין זכות שימוש בשם או בסמל הרשת בתחומי ישראל. עם זאת, החליטו בארגון הגג כי פסיקת בית המשפט לא שוללת שימוש בצירוף המילים "אורט העולמי" והמשיכו להשתמש בו, בין היתר בפרויקט שהושק לפני יותר מחצי שנה בקרית ים. בעקבות זאת פנתה שוב רשת 'אורט ישראל' לבית המשפט, בדרישה שיצהיר כי פעולות אורט העולמי הן בגדר ביזיון בית המשפט.

מנכ"ל אורט ישראל, צביקה פלג, בירך על החלטת בית המשפט. "הם התחכמו והשתמשו בשם אורט העולמי, למרות פסיקת בית המשפט. אני חושב שזה ניצחון גדול כי המותג אורט שייך לאורט ישראל, ולא כל אחד יכול לבוא לכאן ולהגיד אני אורט, השם אורט שייך לי", ציין. אורט ישראל יוצגה בידי משרד עמית, פולק, מטלון.