שנתיים מאסר לפקידה בכירה במס הכנסה ש"עקצה" בעלי עסקים וקיבלה מהם שוחד

אדריאנה סליק-כהן הודתה והורשעה בעבירות של קבלת שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע ; ביהמ"ש: "החומרה שבמעשיה בולטת וזועקת לשמיים", משום שאין מדובר רק בעבירת שוחד אלא גם במעשי "עוקץ"

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר שנתיים מאסר בפועל ו-18 חודשי מאסר על-תנאי על אדריאנה סליק-כהן, פקידת שומה בכירה במס הכנסה שחברה לקצין המשטרה, טירן זלאי, ויחד עימו "עקצה" בעלי עסקים שהעלימו מס. סליק-כהן הודתה והורשעה בעבירות של קבלת שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע.

סליק-כהן שימשה כמנהלת תחום ביקורת ספרים במס הכנסה בפתח תקווה. זלאי שימש כקצין בילוש במינהלת ההגירה בנתב"ג, אך "חצה את הקווים" וחבר למשפחות פשע. זלאי נהג לדווח לסליק-כהן אודות בעלי עסקים ספציפיים והיא היתה מזמנת אותם לחקירה בטענה כי מתנהלת נגדם חקירה בחשד להעלמת מס. במקביל, היה פונה זלאי בעצמו או באמצעות אחר לאותם נישומים ומציע להם לסגור את תיק החקירה במס הכנסה תמורת שוחד כספי בסך עשרות אלפי שקלים.

"החומרה שבמעשיה של הנאשמת בולטת וזועקת לשמיים", ציין השופט צבי גורפינקל, משום שאין מדובר רק בעבירת שוחד אלא גם במעשי "עוקץ". "אין מדובר במקרה קל של אדם המשודל לקבל שוחד ומקבל טובת הנאה בשווי קטן, אלא בנאשמת שיזמה מצב שייאלץ אדם לשלם שוחד בסכום ניכר".

גורפינקל דחה את המלצת שירות המבחן שלא להטיל מאסר בפועל, וציין שאלמלא הודאתה של סליק-כהן, חרטתה הכנה ולקיחת האחריות על-ידה, היה ראוי לגזור עליה "מאסר בפועל לתקופה של שנים ארוכות". כתב האישום הוגש על-ידי עו"ד משה סעדה ממח"ש.