משרד התקשורת ייאלץ לממן יישום דו"ח גרונאו לפירוק רשת בזק

כפי שנחשף ב"גלובס", האוצר מסרב לדרישת משרד התקשורת לתוספת תקציב להכנת ההסדרים הכרוכים בפירוק הרשת, והציע שהמשרד יבצע זאת בעצמו ; כעת צפויה דחייה ביישום התוכנית, וספק אם הנושא יתממש בקרוב

פירוק הממשלה לא מסייע לשר התקשורת אריאל אטיאס לקבל את התגבורת שרצה ליישום דו"ח גרונאו לפירוק רשת בזק. כעת צפויה דחייה ביישום התוכנית, וספק אם הנושא יתממש בקרוב.

כפי שנחשף ב"גלובס", האוצר מסרב לדרישת משרד התקשורת לתוספת תקציב להכנת ההסדרים הכרוכים בפירוק הרשת, והציע שהמשרד יבצע זאת בעצמו, בתוספת חברת ייעוץ חיצונית. אך ספק אם לאור המשבר האוצר יהיה מוכן לממן את עבודתה, וכנראה יטיל את המימון לפתחו של משרד התקשורת.

כזכור, החלטת אטיאס כשאימץ את מסקנות ועדת גרונאו, שבחנה את תנאי התחרות בשוק התקשורת, היתה אימוץ מודל פירוק למקטעים, כך שמפעילים חדשים יוכלו לחכור מבזק את קווי הנחושת מהמרכזייה לבית הלקוח - ולספק שירותים בעצמם. אלא שהמודל בעייתי ודורש עבודת הכנה משפטית וכלכלית, כי מדובר בהפקעת מקטעים ברשת של בזק - כשהחברה נמצאת היום בבעלות פרטית.

בגרונאו המליצו לתקצב את המשרד לצורך הכנת התשתית ליישום המודל. אך בעקבות התנגדות האוצר לתוספת תקציבים יש עיכוב ניכר ביישום המהלך, וספק אם בחודשים הקרובים יקודם הנושא, אלא אם כן משרד התקשורת יחליט לעשות זאת לבד.

המלצות גרונאו התקבלו במארס, וההחלטה ליישמן התקבלה באוגוסט. עבור בזק ההחלטה לא משנה הרבה. החברה ממילא לא התאמצה להתנגד לה, כי היא מקימה רשת תקשורת חדשה שתבטל חלק גדול מקווי הנחושת.