מכבי ת"א פיטרה את רן בן-שמעון; המחליף בתפקיד: אבי נמני

(עדכון) - בעלי הקבוצה, אלכס שניידר, החליט לפטר את בן-שמעון בעקבות פתיחת העונה הגרועה ; עוזרו, מרקו בלבול, ישמש כמאמן, כאשר נמני יתפקד מעליו כמנהל מקצועי ; היו"ר בושינסקי: "נמני יהיה הסמכות העליונה"

מכבי ת"א כינסה הערב (א') מסיבת עיתונאים, במהלכה הודיעה כי מאמן הקבוצה מתחילת העונה, רן בן שמעון, פוטר מתפקידו בעקבות המשבר שאליו נקלע המועדון. את בן שמעון יחליף אבי נמני, שחקן העבר של מכבי שפרש ממשחק בתום העונה הקודמת, ובמקביל נכנס אשתקד למערך הניהולי של מכבי. נמני ישמש כמנהל מקצועי, כאשר תחתיו יתפקד כמאמן מרקו בלבול, ששימש כעוזרו של בן שמעון.

במסיבת העיתונאים אמר יו"ר הקבוצה, אביב בושינסקי: "עמדו בפנינו ארבע אופציות: להחליף שחקנים, להביא שחקנים מהנוער שזה פתרון קצת ילדותי ולא בטוח שיעבוד או להשאיר את המצב כמו שהוא. בחרנו באופציה הרביעית, להחליף מאמן, שהיא הפחות נעימה אבל אולי תביא לתוצאות. למכבי ת"א יש הכי הרבה מנויים והכי הרבה צופים וזה קהל שצריך לכבד אותו, אי אפשר לצפצף עליהם.

"פנינו לאבי נמני שעד היום הוגדר כמנהל ספורטיבי ומעתה יהיה המנהל המקצועי", פירט בושינסקי את התוכנית להמשך העונה. "כפי שבן שמעון היה הסמכות העליונה בקבוצה הבוגרת, מעתה נמני יהיה הסמכות העליונה אם זה בבחירת הרכב או בהדרכה על הקווים. זה תפקידו וזוהי אחריותו. עצם ההיענות של אבי לתפקיד זו החלטה אמיצה מאוד. נמני הוא סמל במועדון, מגיל 8 הוא כאן. הוא עשה מעשה אמיץ מאוד".

נמני, מבחינתו, הסתפק בתגובה קצרה ואמר: "יש לי יותר מה להפסיד ממה להרוויח. לא חשבתי במהלך הזה על טובתי האישית, נעתרתי בלי הרבה מחשבה. המועדון מעל הכל".

על בן שמעון הוסיף בושינסקי: "אי אפשר לבוא אליו בטענות בכל מה שנוגע לבחירת סגל השחקנים. אני לא חושב שהשחקנים שלנו נופלים משחקנים בקבוצות אחרות, לא מאלו בהכח, קרית שמונה ותסלחו לי על היהירות אבל גם לא משחקני מכבי חיפה. אם אנחנו אומרים שזה לא השחקנים והמאמן הוא נהדר, אז מה הבעיה? נוצר כדור שלג שהתגלגל והתגלגל, ולצערנו לא נעצר. לכן החלטנו לעצור אותו על ידי חלופה.

"יש הרבה מאמנים בשוק, אבל מבחינתנו זה היה להחליף גרב בגרב. רצינו מישהו שיעיר את הקבוצה, וכשאנחנו רואים איך שחקני מכבי משחקים לפעמים, אז לדעתנו נמני יכול להחזיר את כוח ההרתעה. כל מי שמכיר את המועדון הופתע מכך שאבי הסכים לקחת את התפקיד. מרקו בלבול ישמש כמאמן לידו של נמני, הוא יכול להלשים את הקוביה החסרה, אני בטוח שהצוות הזה יכול להחזיר את הקבוצה למאבקי הצמרת".

השקעה כספית כבדה, התמוטטות על המגרש

מכבי היתה במשך 12 שנים בבעלותו של לוני הרציקוביץ', עד שנרכשה על ידי המיליארדר היהודי-קנדי אלכס שניידר בדצמבר 2007. בקיץ האחרון החליטה מכבי להחתים את בן שמעון, שאימן את קרית שמונה אשתקד, כמאמן הקבוצה.

שניידר הזרים כספים רבים למועדון במטרה להחזיר אותו לפסגת ליגת העל. כוכבי בני סכנין אשתקד, איליה יבוריאן ומאור בוזגלו, נרכשו בסכום של כ-3.5 מיליון דולר. שחקנה של כפ"ס בעונה החולפת, גיז'רמו ישראלביץ', הגיע אף הוא לקבוצה עבור 400 אלף דולר. תקציבה של מכבי עומד העונה על כ-60 מיליון שקל, שני בליגה רק לתקציבה של בית"ר ירושלים, שמוערך ב-120 מיליון שקל.

למרות ההשקעה המאסיבית מצד שניידר, פתחה מכבי את העונה בצורה גרועה, ובשמונת המחזורים הראשונים הפסידה שלוש פעמים, רשמה שלוש תוצאות תיקו וניצחה פעמיים בלבד. הצהובים מדורגים כעת במקום השביעי בליגת העל, במרחק 11 נקודות מהמוליכה, מכבי חיפה. בעקבות התוצאות הלא מחמיאות שהשיג בן שמעון, החליט שניידר, בשיתוף עם היו"ר אביב בושינסקי והמנכ"ל עוזי שעיה, להראות לו את הדלת.