קבוצת "רדיו הבירה" של אדלר-חומסקי וארומה זכתה במכרז הרדיו האזורי בירושלים

במכרז, שנערך היום לאחר לא מעט דחיות, קיבלה "רדיו הבירה" ניקוד של 87.7 - לעומת 80.6 לקבוצת "רדיו ירושלים" ; הזיכיון הוא ל-4 שנים עם אפשרות הארכה ל-12 שנים נוספות

קבוצת רדיו הבירה - בבעלות קבוצת הפרסום אדלר-חומסקי, ארומה ושותפים נוספים - היא הזוכה במכרז הרשות השנייה לאזור הזיכיון בירושלים, ותפעיל בבירה את תחנת הרדיו המקומית.

מועצת הרשות השנייה דנה היום (א') במכרז לרדיו אזורי באזור ירושלים. המועצה שמעה בסקירותיה יועצים משפטיים, יועצים כלכליים ויועצי תוכן. לאחר ששמעה את סקירות היועצים ערכה המועצה תשאולים לשתי הקבוצות המתמודדות במכרז, והחליטה כי הקבוצה הזוכה היא "רדיו הבירה" - עם ניקוד של 87.7 לעומת 80.6 לקבוצת "רדיו ירושלים".

הזיכיון ל"רדיו הבירה" יינתן לתקופה של 4 שנים עם אפשרות הארכה ל-12 שנים נוספות.

את ישיבת המועצה ניהל חבר המועצה עו"ד מיכאל אבירם, לאחר שיו"ר המועצה, נורית דאבוש, פסלה את עצמה מלהשתתף בדיון.

המכרז על אזור הזיכיון בירושלים נדחה פעמים רבות, ועלה לא פחות פעמים על שולחן הדיונים - הן בבתי המשפט והן ברשות השנייה. בין הסיבות לדחיות: בדיקה שערכה הרשות השנייה לנושא הבעלויות שעשויה להיווצר בקבוצת רדיו הבירה הנמצאת גם בבעלות לוגיה, לאחר שחברת עופר מדיה - שנמצאת בין השאר גם בבעלות אודי אנג'ל, בעל השליטה בזכיינית ערוץ 2 רשת - רכשה חלק ממניות לוגיה, דבר שעשוי ליצור בעלויות צולבות של אחזקת ערוץ טלוויזיוני מסחרי לצד תחנת רדיו אזורית.

סיבה נוספת לדחייה היתה עתירה של מתחרתה של "רדיו הבירה" למכרז, קבוצת רדיו ירושלים (שמפעילה את הרדיו למעשה מזמן הקמתו), שטענה כי ארומה, מפעילת ארומה מיוזיק בר ובעלת השליטה בקבוצת רדיו הבירה, היא לכאורה "סוכן של מבצע" - ובכך עוברת על חוקי הרשות השנייה הקובעים כי "סוכן של מבצע" אינו רשאי להשתתף במכרז.

בנוסף, יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, פסלה את עצמה מלהשתתף במכרז לאור ניגוד אינטרסים אפשרי, ורק כעבור זמן רב אישרה ועדת שפניץ את מינויו של עו"ד מיכאל אבירם ליו"ר ועדת המכרזים.

במכרז התמודדו שתי קבוצות: "רדיו ירושלים", המפעילה כיום את התחנה ונמצאת בבעלות טלעד, מיכה לוי, חברת מלונות שלום ודני פארן; וכן "רדיו הבירה", הנמצאת בבעלות משרד הפרסום אדלר-חומסקי, רשת ארומה, חברת לוגיה, ג'קי בן-זקן ושי נשר. כמנכ"ל הקבוצה משמש שלום אורן.