התאחדות התעשיינים נאבקת כנגד העלאת מחירי המים: מתכוונת לדרוש לשנות את חוק המים

בנוסף, בכוונתה לפעול למען הגשת הצעת חוק פרטית, שתיטול מרשות המים את הסמכות לקבוע את תעריפי המים ותחזיר אותה לוועדת הכלכלה של הכנסת

"לא ייתכן שהתעשייה והמלונאות ישלמו את מחיר אוזלת ידה של הממשלה בטיפול במשק המים". כך אמר נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, במהלך כנס חירום שערכה ההתאחדות אתמול (א') בתגובה לעלייה הצפויה במחירי המים.

לדבריו, לא ייתכן שדווקא בשנה הקשה ביותר לתעשייה, היא נאלצת לשלם תוספת של מאות מיליוני שקלים גם בעבור המים. מנכ"ל התאחדות המלונות, שמואל צוראל, אמר, שעליית מחירי המים לבתי המלון בשיעור של 200% תנגוס 5% מרווחיהם ותוציא את הענף מהתחרות. "אני לא מבין מדוע מלון באילת צריך לסבסד את צרכני המים בכפר שמריהו", אמר צוראל.

מנכ"ל קוקה-קולה, איציק תמיר, אמר שמשמעות ההחלטה להעלות את מחיר המים היא תוספת של כ-30 מליון שקל למפעל. מנכ"ל רדימיקס, יצחק בז'רנו, אמר שעליית מחיר המים תחייב להעלות את מחיר מוצרי החברה, דבר שיפגע קודם כל בפרויקטים לתשתית אותם מממן הציבור. לדבריו, החלטת רשות המים - כמוה כהכרזת מלחמה על התעשייה.

בתום דיון סוער בנושא, הודיעה התאחדות התעשיינים שבכוונתה לפעול למען הגשת הצעת חוק פרטית, שתיטול מרשות המים את הסמכות לקבוע את תעריפי המים ותחזיר אותה לוועדת הכלכלה של הכנסת. במקביל, מתכוונת ההתאחדות לדרוש לשנות את חוק המים, כך שיאפשר לה להכניס שלושה נציגי ציבור למועצת המים, כדי שאלה ישמרו על האינטרסים של התעשיינים והמלונאים.

יש לציין שרשות המים הוקמה לפני כשנתיים כחלק ממסקנות ועדת החקירה למשק המים וכחלק מכוונה לנתק אותה מקבוצות הלחץ השונות ולאפשר לה להחליט החלטות מקצועיות.