זיסר רוכש משותפתו את אחזקותיה בפרויקט גדול למסחר ומשרדים בהודו ב-20 מיליון דולר

מדובר בפרויקט בן 24 דונם באזור היוקרתי קורגאון פארק כ-160 ק"מ מזרחית למומביי. הפרויקט, שנמצא כבר בשלבי בנייה, כולל קניון בשטח של 83,500 מ"ר ומשרדים בשטח 27,500 מ"ר

פלאזה סנטרס שבשליטת מוטי זיסר, רכשה תמורת 20 מיליון דולר את חלקה (50%) של קבוצת אבינאש בוסייל (ABIL) ההודית השותפה עמה בפרויקט למסחר ומשרדים בעיר פונה שבהודו. כעת מחזיקה פלאזה סנטרס במלוא הזכויות בפרויקט.

מדובר בפרויקט בן 24 דונם באזור היוקרתי קורגאון פארק כ-160 ק"מ מזרחית למומביי. הפרויקט, שנמצא כבר בשלבי בנייה, כולל קניון בשטח של 83,500 מ"ר ומשרדים בשטח 27,500 מ"ר. לפי תחזית פלאזה סנטרס, בניית הפרויקט תושלם עד המחצית הראשונה של 2010.

החברה ההודית מכרה את חלקה בפרויקט מתוך כוונותיה להתרכז בליבת העסקים שלה, שמתמקדת בנדל"ן לתשתיות, למגורים ולתיירות. רכישת חלקה של ABIL תאפשר לפלאזה סנטרס שליטה מלאה בפרויקט תוך יישום הניסיון המקומי שהיא צברה בשלוש שנותיה בהודו.

פלאזה סנטרס, העוסקת בפיתוח נכסים בשווקים מתעוררים בעיקר במזרח אירופה ובהודו, נסחרת ב-LSE באנגליה וב-WSE בפולין. החברה ממשיכה כמתוכנן בחמישה פרויקטים נוספים במסגרת מיזמים משותפים ברחבי הודו.

כזכור, באוגוסט חתמה פלאזה סנטרס על הסכם לרכישת 47.5% מהמיזם "אלביט הודו" שטרם העסקה היה בבעלות משותפת בשיעור של 95% בידי אלביט הדמיה ו-5% בבעלותו של סגן יו"ר אלביט הדמיה, רמי גורן, שעומד בראש פעילות החברה בהודו. טרם העסקה החזיק המיזם בבעלות משתנה שנעה בין 50% ל-80% בשלושה פרויקטים נדל"ניים, בהם מעורבים שותפים מקומיים, בערים ההודיות באנגלור, צ'נאי וקוצ'ין. פרויקטים אלה עתידים לכלול שטח בנוי בהיקף של כ-3.8 מיליון מ"ר ותקציב הפיתוח שלהם מוערך בכ-3.4 מיליארד דולר.

בשבוע שעבר הותירה חברת דירוג האשראי מידרוג את דירוג האג"ח של פלאזה סנטרס על כנו (Aa3), תוך שינוי אופק הדירוג מיציב לשלילי. כמו כן הותירה מידרוג את דירוג האג"ח של אלביט הדמיה על כנו (A1) תוך שינוי אופק הדירוג מיציב לשלילי. *