המסורת נמשכת: הראל ושירביט זכו במכרז לביטוח כלי הרכב של עובדי המדינה

למרות מרכזיות המכרז, בענף הביטוח מדובר במכרז שנוי במחלוקת ומרבית החברות נמנעות מלהשתתף בו

חברות הביטוח הראל, בניהול מוטי רוזן, ושירביט, בניהול חגי שפירא, זכו במכרז החשב הכללי לביטוח 34 אלף כלי הרכב של עובדי המדינה לשנת 2009. היקף המכרז עומד על כ-140 מיליון שקל לשנה, שיתחלקו בין שתי הזוכות. זוהי השנה ה-34 ברציפות שהראל זוכה במכרז, והשנה החמישית ברציפות לשירביט. בשנה שעברה הייתה בין הזוכות במכרז גם כלל ביטוח לאחר שלאורך שנים לא התמודדה בו.

מכרז החשכ"ל לביטוח כלי הרכב של עובדי המדינה מתפרסם אחת לשנה והוא כולל את ביטוחי החובה והרכוש (המקיף וצד ג')של כלי הרכב. מדובר בין היתר ברכבי שירות שבהם החשב מכסה את כל ההוצאות כולל ביטוח חובה, מקיף וטסט; וכלי רכב אישיים של עובדי המדינה לרבות עובדי המוסד לביטוח לאומי, שעליהם משולמות הוצאות אחזקה בלבד. בנוסף יכולים להצטרף לתנאים שנקבעו במכרז גם עובדים של מסגרות חיצוניות לשירות המדינה, כמו רשות השידור, בנק ישראל וגופים הקשורים למשרד ראש הממשלה.

למרות מרכזיות המכרז, בענף הביטוח מדובר במכרז שנוי במחלוקת ומרבית החברות נמנעות מלהשתתף בו. זאת מכיוון שלמרות שמדובר בכלי רכב רבים ללא בעיות גבייה (הכסף כולו ניתן על ידי המדינה), הרי שמדובר במחירים המשקפים מבחינת חברות הביטוח מרווחים קטנים מאוד ובתנאים מגבילים מבחינתן המצמצמים עוד את הרווח. כבכל שנה החברה הזוכה נבחרה על-פי התעריף הזול ביותר תוך התחייבות לתנאים מינמליים.

לדברי דן ג'ונה, סגן בכיר לחשב הכללי ויו"ר הועדה למכרז ביטוח הרכב, "גם השנה, בדומה לשנה שעברה, יוכל כל עובד לבחור את הכיסוי הביטוחי הרצוי לו ועל ידי כך לשאת בעלות נמוכה יותר של גובה דמי ההשתתפות העצמית בקרות אירוע ביטוחי בנזק העולה על 650 שקל".