עו"ד משה שוב תבע 10 מיליון דולר ממפרקי פנינת הכרך - ויסתפק ב-1.1 מיליון שקל

שוב טען כי החברה חייבת לו שכר של 9.7 מיליון דולר, כיוון שמ-1961 פעל כמנהל החברה וכעורך דינה ; המפרקים טענו כי סכום ההתחייבות כלפי עו"ד שוב המופיע במאזן האחרון של החברה הינו כ-550 אלף שקל בלבד

עו"ד משה שוב, שהגיש למפרקים של חברת פנינת הכרך תביעת חוב בסך של כ-10 מיליון דולר, ייאלץ להסתפק בשכר של כ-1.1 מיליון שקל. זאת, בקיזוז הסכומים שטרם שילם לקופת הפירוק ושנפסקו לחובתו. כך עולה מהחלטת המפרקים, רו"ח שמואל רוזנבלום ועו"ד יעקב ריבנוביץ, בתביעת החוב שהגיש עו"ד שוב ושהובאה לידיעת בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

עו"ד שוב טען כי החברה חייבת לו שכר ראוי של 9.7 מיליון דולר. זאת, כיוון שמ-1961 הוא פעל כמנהל החברה וכעורך דינה לשם השבחת המקרקעין שבבעלותה בראשון-לציון, ששווים נאמד בכ-48 מיליון שקל, ולהפחתת המס עליהם; וכן כמנהל אדמיניסטרטיבי.

המפרקים ציינו כי סכום ההתחייבות כלפי עו"ד שוב המופיע במאזן האחרון של החברה הינו כ-550 אלף שקל בלבד. לדבריהם, בהתחשב בכך שקופת החברה ריקה, לצורך תשלום סכום זה, היא תידרש לממש נכסים בשווי שליש מנכסיה.

המפרקים ציינו גם כי עו"ד שוב היה מחוייב כמנהל החברה בגילוי נאות בדו"חות בכל הנוגע לסכום ההתחייבות המשמעותי כלפיו הנתבע על-ידו, ואם טענותיו נכונות, הרי שהדו"חות לא משקפים את מצבה העסקי של החברה ואת תוצאות פעילותה. עוד ציינו המפרקים כי עו"ד שוב לא מילא אחר החלטת השופט בדימוס ישי לויט בסוגיית היעדרו של הסכם שכר טרחה בינו לבין החברה, ולכן הוא אינו יכול לתבוע שכר העולה על זה שנהג לדרוש קודם להחלטתו של לויט.

המפרקים קבעו כי עד 1996 לא הוזכרה דרישת שכר-טרחה מצד עו"ד שוב מעבר לסכום הרשום במאזן, ולכן עילות התביעה בגין השכר עד 96' התיישנו. באשר לשכר החל מ-1997 - נקבע כי לאור החלטת לויט, אין לפסוק לו שכר גבוה משכרו השנתי, שעמד על סך ממוצע של 200 אלף שקל. המפרקים קבעו כי סכום של 150 אלף שקל לשנה הוא סכום גלובלי סביר עבור שירותיו של עו"ד שוב כמנהל וכעו"ד מ-1997 ועד לפירוק החברה בספטמבר 2004. (פש"ר 1355/04).