סקר: שליש מפעילות הגלישה מתבצע מול הטלוויזיה

עפ"י הסקר שפרסמה נילסן, כשליש מפעילות הגלישה באינטרנט במשקי-בית בארה"ב מתרחשת בעת שהגולש צופה גם בטלוויזיה - דבר המעיד כי המדיות החדשות לא מתחרות במדיות הישנות אלא פועלות במקביל אליהן

סקר חדש שפירסמה חברת הסקרים האמריקנית נילסן, מעלה נתונים חדשים על הרגלי הגלישה של הגולשים האמריקנים. על-פי נתוני הסקר, כשליש מפעילות הגלישה באינטרנט במשקי-בית בארה"ב מתרחשת בעת שהגולש צופה גם בטלוויזיה. ממצא זה מצביע על כך שהמדיות החדשות אינן מתחרות במדיות הישנות אלא פועלות במקביל אליהן.

כמו כן, התגלה בסקר כי דווקא משתמשי האינטרנט הכבדים ביותר הם גם צופי הטלוויזיה המסורים ביותר כאשר הם צופים בטלוויזיה כ-250 שעות מדי יום בסך הכל, בעוד אנשים שאינם גולשים באינטרנט צופים בטלוויזיה בסיכומו של דבר במשך 220 שעות בממוצע מדי יום.

הסקר עשוי להרגיע את אנשי התקשורת החוששים לבריחה של צופים אל האינטרנט ואובדן הכנסה מפירסומות, הוא גם מסביר את מה שנראה עד עתה כפרדוקס בו עולים נתוני הצפייה בטלוויזיה במקביל לגידול לשימוש באינטרנט. "הצפיה בטלוויזיה נמצאת בשיא של כל הזמנים ועם זאת הפופולריות של האינטרנט הולכת וגדלה, הסקר שלנו עונה על השאלה 'מתי לאנשים יש זמן לשניהם'?" מסר דובר נילסן.

בנילסן לא בדקו את אופי הגלישה באינטרנט בזמן הצפייה בטלוויזיה, אך מסרו שהפעילות הפופולרית ביותר באינטרנט היא חיפוש אתרים באמצעות מנועי חיפוש, קריאת וכתיבת דואר אלקטרוני, שימוש בתוכנות מסרים מידיים וקניות. השימוש באינטרנט בכללותו, גדל בקצב מסחרר של 9% מדי שנה.

למרות ש-31% מפעילות הגלישה באינטרנט נעשית במקביל לצפייה בטלוויזיה, חלק הארי של זמן הצפייה בטלוויזיה, 96%, מתרחש בנפרד מהגלישה מהאינטרנט.