להיות בבית - להרגיש בסין: תוסף מעניין לדפדפן פיירפוקס מאפשר להרגיש מהי חוויית המשתמש הסיני

וגם: האפליקציה usernamecheck מקלה על הגולשים את עומס שמות המשתמש השונים באתרים החברתיים השונים להם הוא רשום

1. עבור משתמשי האינטרנט במדינות המערב, סין מצטיירת כמדינה שבה הגישה למידע מוגבל, ואתרים רבים חסומים בפני הגולשים, אולם היכולת לראות כיצד האינטרנט בסין עובד בפועל וכיצד מרגיש הגולש הסיני הייתה עד היום בלתי אפשרית. תוסף מעניין לדפדפן פיירפוקס, הקרויChina Channel (download.com/China - Channel-Firefox-add-on/3000-11745_4-10900446.html?tag-mncol;txt) מאפשר לגולשים להרגיש מהי חוויית המשתמש שחווה הגולש הסיני, ולגלות אילו אתרים חסומים בפניו. כל זאת מבלי להיות בסין. לאחר הורדת התוסף, משתמשים יוכלו להפוך אותו לאקטיבי, ואז העמודים יוצגו לגולשים כאילו ה-IP שלהם מגיע מתוך סין, עד לרגע שבו יבחרו לבטל את האופציה הזו. יש לציין שתוסף זה מאט במידה מסויימת את הגלישה אולם הוא מאפשר הצצה נדירה לתוך חומות האינטרנט הנצורות של סין.

2. דובשנית 19

לכל משתמש ממוצע, שרשום למספר אתרים חברתיים ברשת, יש לרוב שם משתמש אחד אותו הוא מזין בכל האתרים הרלבנטיים, במטרה לזכור בקלות את הכינוי האישי. אולם, מרבית המשתמשים לא מסוגלים לעקוב אחר כל האתרים אליהם נרשמו, ועבורם מוצעת האפליקציה Usernamecheck (usernamecheck.com). באתר יכולים הגולשים להקליד את שם המשתמש איתו הם נוהגים להירשם לאתרי ווב 2.0, ובתוך פחות מדקה, האתר סורק 68 אתרים או אפליקציות פופולריות, כדוגמת מייספייס, פליקר, Gmail ו-LinkedIn, ומודיע למשתמש האם השם תפוס או פנוי. השירות מתאים גם לגולשים שלא נרשמו עד כה לאתרים מהסוג הזה, אך מעוניינים לבדוק מהו השם שיאפשר להם להירשם באמצעותו בכמה שיותר אתרים. על-פי האתר, עד כה נבדקו כ-200 אלף שמות משתמש.

3. טיפול באמנזיה

חיי היומיום עמוסים בעבודה, אירועים ומפגשים משפחתיים משפחתיים, ולעיתים קרובות מתקשים אנשים לזכור מה הם עשו שלשום בערב, לא כל שכן לפני חודש. אתר חדש הקרוי Memiary ((memiary.com מאפשר למשתמשים ליצור מעין יומן זעיר אישי ופרטי, ולעקוב אחר הדברים שהם עושים כל יום. על מנת ליהנות מהשירות, יש להזין כתובת דואר אלקטרוני וסיסמה, והמשתמשים הרשומים יכולים להוסיף 5 דברים שהם עשו באותו היום. הפרטים שמעלים המשתמשים נשמרים ברשת, ומלבד פשטות ומהירות השירות והעובדה שהוא מהווה תחליף יאה עבור גולשים שלא מעוניינים לחשוף את שעובר עליהם בבלוג הפתוח לעיני כל, השירות יכול להוות גם מזכרת נחמדה עליה ניתן להסתכל בעוד מספר שנים.

4. מוניטין מקוונים

בצל המשבר הכלכלי העולמי, והעובדה שחברות רבות מקצצות בפרסום או לחילופין מפטרות עובדים, הצורך בשמירה על המוניטין של המותג או המוצר, כפי שהוא מצטייר ברשת, חשוב לאין ערוך. שירות חדש המכונה Brandwatch (brandwatch.net) מציע למשתמשים את האפשרות לעקוב אחר המוניטין שלהם, או של המתחרים שלהם, באינטרנט. Brandwatch מזכיר במידה מסויימת את השירות Google Alerts - גולשים מזינים את שם החברה או המותג שהם מעוניינים לעקוב אחריו, והשירות שולח להם את כל המקומות בהם הופיע השם, לאחר שהוא סורק בלוגים, פורומים, עיתונים מקוונים ורשתות חברתיות, לצד ניתוח התדמית (חיובי או שלילי) העולה מהטקסט וציון ההשפעה שיש לאותו מקור. השירות הבסיסי מוצע בחינם ועבור שימוש מורחב יותר ייאלצו המשתמשים לשלם 477 דולר לשנה.