לא כולם מפטרים - רועי ורמוס לעובדי פסגות: "אין תוכנית לפיטורים"

כך כתב מנכ"ל פסגות במכתב לעובדי בית ההשקעות שהגיע לידי "גלובס" ; המכתב נשלח אתמול בבוקר לעובדים בדואר האלקטרוני ; בית ההשקעות פסגות, הנחשב לגדול בישראל, מעסיק 420 עובדים

בניגוד למגמת הפיטורים בבתי ההשקעות הישראליים, בבית ההשקעות פסגות לא מתכוונים לפטר עובדים. "חשוב לי לעדכנכם כי אין תוכנית למהלך פיטורים בקבוצה", כך כתב מנכ"ל פסגות, רועי ורמוס, במכתב לעובדי בית ההשקעות שהגיע לידי "גלובס". המכתב נשלח אתמול בבוקר לעובדים בדואר האלקטרוני. בית ההשקעות פסגות, הנחשב לגדול בישראל, מעסיק 420 עובדים.

למרות ההחלטה שלא לפטר עובדים ורמוס חושף כי פסגות כבר החלה בקיצוצי שכר, במיוחד בקרב בכיריה. "ביצענו כבר לפני חצי שנה תהליך שקט של התאמת שכר בקרב מנהלי הקבוצה, ובהמשך תהליך התאמת שכר ותגמול במקומות נוספים בקבוצה. אנו נמשיך ונעשה זאת ככל שיידרש", כותב ורמוס.

כמו כן מפרט ורמוס באילו מקומות נוספים יבצע קיצוצים: "ביטלנו את הנופש השנתי של החברה אך לא נבטל את הוועידה השנתית שאנו עורכים בדצמבר לכל קהלי היעד שלנו". פסגות, שבשליטת קרן יורק, מנהלת כיום כ-78 מיליארד שקל, כאשר כ-18 מיליארד מהם בקופת הגמל גדיש, הגדולה בשוק, וכ-26 מיליארד שקל בקרנות נאמנות, בהן פסגות היא השחקן הגדול ביותר בענף.

למרות התקופה הבעייתית מציין ורמוס כי פסגות דווקא מצליחה לעמוד ביעדיה לשנה הקרובה. "כבר מתחילת 2008 נקטנו במספר מהלכים שבזכותם תעמוד פסגות ביעדיה העסקיים לשנה זו". נציין כי למרות המשבר בשווקים, פסגות הוא בין בתי ההשקעות הבודדים שהצליחו לרשום צמיחה בהיקף נכסיהן, בעוד שאר בתי ההשקעות סובלים מפדיונות, וחלקם אף רושמים הפסדים.

בתי ההשקעות הם אחד הסקטורים הבולטים שנפגעו במשבר האחרון בשווקים. כספים רבים נפדו מהמוצרים השונים והביאו לירידה חדה בהיקף ההכנסות.

אף שמהלך פיטורים הוא על פי רוב השלב האחרון בתוכנית קיצוצים, רוב הגופים הגיעו אליו כבר לפני כמה חודשים, שכן סעיף ההוצאות המרכזי של הברוקרים הוא השכר. ככל שהסנטימנט השלילי בשווקים ימשיך, גם מגמת הפיטורים והקיצוצים תמשיך.

עד כה פוטרו מעל 150 עובדים בבתי ההשקעות השונים כאשר מספר זה צפוי להמשיך ולגדול. ורמוס מציין במכתבו לעובדים כי קיבל פניות מהמתחרים להעסיק עובדים שפוטרו.

בעקבות גל הפיטורים, האווירה בבתי ההשקעות מהולה בלא מעט פניקה ולחץ מצד העובדים, ובכמה חברות אף ערכו העובדים שיחות עם פסיכולוג, בניסיון להתמודד עם התקופה הקשה.