השידור הדיגיטלי מתקרב: חברת תומסון תקים את התשתית הקרקעית

במסגרת החבילה הדיגיטלית ניתן יהיה לקלוט בצורה חופשית 5 ערוצים - ערוץ 2, ערוץ 10, ערוץ 1, ערוץ 33 וערוץ 99 - ללא תלות בכבלים ובלוויין

הרשות השנייה מתחילה בהקמת מערך השידור הדיגיטלי קרקעי. בתום ההליך הטכני זכתה חברת תומסון הצרפתית, המתמחה ביצירת משדרים דיגיטליים בעולם, במכרז להקמת התשתית, כך נודע ל"גלובס". עתה, עם בחירת הזוכה, הרשות השנייה תחל בהקמת המערך, ובמחצית השנייה של 2009 השידורים הדיגיטליים יעלו לאוויר.

מערך השידורים הקרקעי-דיגיטלי בגיבוי מערך לווייני דיגיטלי להפצת שידורי טלוויזיה חופשיים לכלל הציבור ובפריסה ארצית יאפשר צפייה פתוחה, ללא תלות בממיר הכבלים או הלוויין, ב-5 ערוצים. על-פי חוק, הערוצים המצויים כיום בחבילה הם ערוץ 2, ערוץ 10, ערוץ 1, ערוץ 33 וערוץ 99. הצופים יוכלו לקלוט בצורה חופשית את 5 הערוצים, באמצעות רכישה חד-פעמית של ממיר דיגיטלי לווייני בעלות של כ-400 שקל.

יש לציין כי הטלוויזיה החינוכית, כמו גם הערוץ הרוסי, ערוץ 9 וערוץ המוסיקה מנהלים מאבק ממושך להיכנס גם הם לחבילה הדיגיטלית, וקיים סיכוי גבוה שהטלוויזיה החינוכית תצליח במאבקה זה, דבר שיאפשר קליטה של 6 ערוצים ללא תלות בכבלים ובלוויין.

בנוסף להורדה בעלויות הצפייה ב-5 הערוצים הללו מדובר בשידור שיאפשר שיפור באיכות התמונה ובקליטה. המטרתו של מערך המתוכנן היא להעביר את כל השידורים הטלוויזיוניים בישראל לשידור דיגיטלי ובכך לבטל את השידור האנלוגי. השידור האנלוגי ישודר במקביל לשידור הדיגיטלי למשך תקופה שתאפשר היערכות של הצרכנים למצב החדש (כשנה וחצי).

לאחר כ-18 חודשים ייסגר השידור האנלוגי - ובכך יחסכו תדרים רבים, תצומצם הקרינה, ואף יבוטלו תחנות שידור עודפות הקיימות היום. בין היתר יבוטלו כ-40 תחנות שידור עודפות ברשות השידור וברשות השנייה.

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, אמר היום (ג') כי "סיימנו הליך מכרזי מקצועי וסדור לבחינת הגורם שיספק משדרים בלוח-זמנים צפוף ביותר. התשתית הדיגיטלית תוביל לשינוי ושיפור משמעותי בתחום הטלוויזיה בישראל ותעניק לאזרחי המדינה אפשרות ליהנות מערוצים פתוחים וחופשיים בעלות נמוכה חד-פעמית ובאיכות גבוהה. החיסכון של גורמי השידור ינותב לשיפור איכות המסך והיצירה המקורית בישראל".