עמותת אומ"ץ דורשת להקפיד על סיקור מאוזן לקראת הבחירות לכנסת

פנתה לרשות השידור וגל"צ בדרישה שינקטו צעדים כדי שהסיקור במערכת הבחירות יהיה מאוזן ולא תינתן העדפה לאף גוף פוליטי ; ביקשה לשים דגש על משדרים שבהם ידוע כי לעורכים יש אג'נדה פוליטית מובהקת

מנסים לעשות סדר: עמותת אומ"ץ תובעת איזון פוליטי בסיקור מערכת הבחירות לכנסת. הבוקר (ג') פנתה העמותה לרשות השידור וגלי צה"ל בדרישה שינקטו צעדים מתאימים, כדי שהסיקור במערכת הבחירות הקרובה לכנסת יהיה מאוזן ולא תינתן העדפה לאף גוף פוליטי. התנועה ביקשה לשים דגש בעיקר על משדרים שבהם יש לעורכים אג'נדה פוליטית מובהקת.

בפניית התנועה באמצעות יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, נכתב כי "אנו פונים אליכם בבקשה לוודא שהגופים הציבוריים התקשורתיים, שאתם עומדים בראשם, ינקטו כבר עתה בכל הצעדים הדרושים על מנת שהסיקור התקשורתי ברשות השידור (רדיו וטלוויזיה) ובגלי צה"ל, יהיה מאוזן וחף מכל אינטרסים של עיתונאים ושדרים מול לחצים של גורמים חיצוניים בעלי עניין".

עוד נכתב כי "עלינו להדגיש שיש הבדל מהותי בין סיקור הנעשה בכלי תקשורת פרטיים-אלקטרונים, כתובים ומקוונים - לבין כלי תקשורת ציבוריים הניזונים מכספי ציבור וחייבים לשרת אותו באמונה וללא משוא פנים. אי אפשר, אמנם, לצפות שבכל שידור שבו מופיע איש ציבור ממחנה פוליטי זה או אחר, יובא מיד נציג מהצד השני של המתרס הפוליטי, אך אנו מצפים לכך, שהממוצע של סך כל המשדרים יהיה מאוזן פוליטית. מן הראוי שתינתן כבר עתה הנחייה מתאימה לעורכים ובעלי התפקידים הנוגעים בדבר".

עוד נכתב כי "תנועת אומ"ץ, שהינה גוף א-פוליטי, מתכוונת לעמוד על המשמר, כמי שהעיקרון של זכות הציבור לדעת בדרך מאוזנת עומדת לנגד עיניו".

העתקי המכתבים הועברו למבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, ושני השרים הממונים על השירותים התקשורתיים, השר יצחק הרצוג והשר אהוד ברק, וכן לנשיאת מועצת העיתונות, השופטת (בדימוס) דליה דורנר.

במקביל, לקראת הבחירות עלה נושא התנהלות חברות החדשות של הערוצים המסחריים 2 ו-10 במסגרת ישיבת מועצת הרשות השנייה. יו"ר המועצה, נורית דאבוש, שלחה מכתב בעניין ליהודה לנקרי, יו"ר חברת החדשות של ערוץ 2, ולאביטל אבטובי, יו"ר חברת החדשות של ערוץ 10, ובו ביקשה כי סקרי הבחירות יפורסמו רק לאחר שעת סגירת הקלפיות ולא לפני סגירתן, כפי שקרה בעבר. הנושא צפוי לעלות לדיון בקרוב בדירקטוריון של חברות החדשות.

מרשות השידור נמסר כי הם מבצעים ריענון נוסף של הנהלים לקראת הבחירות.