עזריאלי נסוג שוב מעסקה - המשא-ומתן לרכישת 50% מיפנאוטו התפוצץ

ל"גלובס" נודע כי מטיס קפיטל מנהלת משא-ומתן עם יבואנית רכב אחרת למכירת אחזקותיה ביבואנית סובארו

דוד עזריאלי, בעל השליטה בחברת גרנית הכרמל עושה זאת שוב - נסוג מעסקה לאחר שניהל משא ומתן מתקדם לרכישת 50% מיפנאוטו מידי מטיס קפיטל . פחות מ-3 חודשים לאחר שהתפוצצה העסקה לרכישת קניונים מידי אפריקה ישראל מחליט עזריאלי שלא להיכנס לשותפות ביבואנית רכבי סובארו לישראל.

גורמים המקורבים למטיס קפיטל זועמים על הדרך שבה עזריאלי ניהל איתם את המו"מ: "לא יתכן שבמשך חודשיים מפשיטים את החברה בדיו-דיליג'נס ובסוף אומרים שרוצים לרכוש 100% ממנה כשברור שאנו לא יכולים למכור מה שלא שלנו".

ל"גלובס" נודע כי מטיס קפיטל מנהלת משא ומתן עם גורמים אחרים למכירת החזקותיה ביפנאוטו, כולל חברה ליבוא כלי רכב לישראל. עם זאת הצדדים משאירים פתח לחזרה לשולחן המשא ומתן וציינו כי הם בודקים אפשרות לעסקה במתווה שונה.

בסוף חודש אוגוסט הודיעה לראשונה מטיס קפיטל, הנמצאת בשליטת אמנון ברזילי ומוני הראל על משא ומתן שהיא מנהלת עם גרנית הכרמל למכירת מלוא אחזקותיה (50%) ביבואנית סובארו לישראל, יפנאוטו.

שבועיים לאחר ההודעה בדבר "מגעים ראשונים" למכירת אחזקותיה ביפנאוטו לגרנית הכרמל, הודיעו שתי החברות לבורסה כי חתמו על מסמך הבנות לביצוע העסקה לפי שווי חברה של 460 מיליון שקל ליפנאוטו.

על פי ההסכם, גרנית הייתה אמורה לרכוש ממטיס קפיטל את אחזקותיה (50%) ביפנאוטו תמורת 230 מיליון שקל. לסכום זה התווסף החזר מלוא הלוואות הבעלים שהעמידה מטיס ליפנאוטו בסך של כ-55 מליון שקל, וכל הסכום (285 מיליון שקלים) היה אמור להיות משולם עד ה-30 בספטמבר.

מטיס מצידה התחייבה שלא לנהל משא ומתן עם צד שלישי למכירת מניות יפנאוטו במסגרת תקופת בלעדיות והכחישה בשבועות האחרונים כי המשא ומתן עם עזריאלי תקוע.

יפנאוטו, היא יבואנית, מפיצת ומשווקת כלי הרכב וחלקי החילוף מסוג סובארו. לשותפתה של מטיס ביפנאוטו, מירג' פיתוח ישראל, הנמצאת בבעלות גד זאבי, קיימת זכות הסירוב הראשונה באמצעות השוואת המחיר שהגישה גרנית.

העסקה הקודמת שממנה נסוג עזריאלי הייתה רכישת חלקה של אפריקה ישראל (73.4%) בקניון רמת אביב לפי שווי של 1.9 מיליארד שקל, קניון סביונים, בו מחזיקה אפריקה ישראל ב-100% מהזכויות תמורת 200 מיליון שקל, קניון לב תלפיות בירושלים (40% מהזכויות), קניון סיטי סנטר בחיפה (45% מהזכויות) ומרכז "הבמה" בגני תקווה (100%).