שוקי משעול הגיש בקשה לביזיון ביהמ"ש נגד נציב שירות המדינה שמואל הולנדר

משעול, לשעבר מנהל תחנת מע"מ ת"א, טוען כי הולנדר ורשות המסים לא מילאו אחר החלטת בית הדין לעבודה ולא האריכו את חוזה הבכירים שלו

שוקי משעול, לשעבר מנהל תחנת מע"מ תל-אביב, הגיש בקשה לביזיון בית הדין נגד נציבות שירות המדינה והעומד בראשה, שמואל הולנדר, ונגד רשות המסים. משעול טוען כי הולנדר והרשות לא מילאו אחר החלטת בית הדין לעבודה ולא האריכו את חוזה הבכירים שלו.

משעול מזהיר כי אם בית המשפט לא יצליח לכפות על הפרקליטות, הנציבות והולנדר לבצע את החלטותיו ולהשית עליהם עונשים לפי פקודת ביזיון בית המשפט, הוא יגיש תביעה באמצעות בית המשפט הבינלאומי בהאג, אליו פנה באחרונה.

משעול הושעה מעבודתו במאי 2005 בעקבות כתב אישום שהוגש נגדו, המייחס לו פגיעה בפרטיות עוסקים בשל מסירת מידע מתיקיהם. בית הדין לעבודה הורה לחדש את הסכם ההעסקה עימו, בנימוק כי כל עוד לא הורשע, אי-חידוש החוזה מהווה פיטורים בפועל ופגיעה בחזקת החפות. בהחלטה נוספת קבע ביה"ד כי הארכת השעייתו של משעול אפשרית רק לאחר הארכת הסכם הבכירים שנחתם עימו ורק לאחר שימוע.

פרקליטו של משעול, עו"ד מנחם רובינשטיין, פנה לנציבות בדרישה להחתים את משעול על חוזה בכירים ולשלם את שכרו רטרואקטיבית מיולי 2006. משהדבר לא קרה, פנה משעול בבקשת ביזיון בית משפט, ובאחרונה ביקש לקבוע מועד דחוף לדיון בבקשה. כן ביקש לזמן לדיון את הולנדר וכן את מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, וביקש להטיל על הנציבות ועל הרשות את הסנקציות במקרה של ביזיון.

משעול אמר ל"גלובס" כי לדברי הפרקליטות עליו להתלונן לפרקליט המדינה וליועץ המשפטי לממשלה, וכי בכוונתו להגיש תלונה למבקר המדינה. לדבריו, "מדובר כאן בפגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית ובשוויוניות בפני החוק. תארו לעצמכם מה היו עושים גורמי אכיפת החוק לאזרח במדינת ישראל שהיה נוהג כך. במקרה של הולנדר אף אחד לא עושה דבר". הנציבות ציינה כי תגובתה תימסר לבית המשפט, ומרשות המסים נמסר: "אנו פועלים על-פי הנחיות הנציבות".