ההסתדרות נגד דרישת נאמני קלאבמרקט לקבל 5.5 מיליון שקל נוספים: "קפיטליזם חזירי"

הנאמנים, שלמה נס וגבי טרבלסי, דורשים את הסכום בנוסף ל-23.5 מיליון שקל שכבר קיבלו ; נס בתגובה: "העובדים, באמצעות ההסתדרות, מנסים להתחמק מתשלום חלקם היחסי בשכר-הטרחה החל על כלל הנושים"

ההסתדרות מתנגדת בתוקף לבקשתם של נאמני רשת קלאבמרקט לשעבר, עו"ד שלמה נס ורו"ח גבי טרבלסי, לקבל לידם 4.5 מיליון שקל נוספים מקופת הפירוק, בנוסף ל-23.5 מיליון שקל שכבר קיבלו. השניים ביקשו למעשה לכלול גם את 2,900 עובדי הרשת כמי שאמורים לשאת בשכר-הטרחה שלהם, בדומה לחלק היחסי ששילמו יתר הנושים. בנוסף, הנאמנים ביקשו לקבל לידם מיליון שקל נוספים, בגין הריבית שהצטברה בקופת הפירוק - כלומר 5.5 מיליון שקל בסך-הכל.

ההסתדרות פנתה היום (ד') באמצעות עו"ד אמיר בשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שם הגישו נס וטרבלסי את בקשתם, וטענה בתגובתה כי על העובדים לא חלה החובה לשאת בשכר הטרחה - זאת משום שבמהלך המשא-ומתן לרכישת קלאבמרקט על-ידי שופרסל , הבהירה ההסתדרות כי הפיצוי הכולל מוצא אל מחוץ להסדר הנושים ועושה דרכו אל קופה נפרדת אשר שייכת לעובדים בלבד.

ההסתדרות טוענת עוד כי המשא-ומתן על הסדר הפיצויים נוהל על-ידי האגף לאיגוד מקצועי מול נציגי שופרסל, ללא מעורבות של הנאמנים, כך שהם אינם יכולים לכאורה לטעון למעורבות בהשגת ההסדר עבור העובדים. עוד נטען כי מלאכת עריכת תחשיבי החוב לעובדים בוצעו על-ידי ב"כ נציגות העובדים, עו"ד גלילה הורנשטיין, והם הוגשו לנאמנים כמוצר מוגמר. גם לתשלום בגין הריבית מתנגדת ההסתדרות, כי מטרת הריבית היא לשמור על ערך הכסף עבור העובדים מפני שהם מקבלים את הפיצויים באיחור רב.

גורמים בהסתדרות נקטו היום בלשון חריפה יותר כלפי נס וטרבלסי: "אין גבול לחמדנות של השניים, זוהי הדוגמה הקיצונית ביותר להגדרה קפיטליזם חזירי". נזכיר כי בעבר דרשו השניים 52 מיליון שקל כולל מע"מ, אולם בסוף נקבע הסכום על 27 מיליון שקל, כאשר 3.5 מיליון שקל הופנו לתשלום אגרה.

תגובת שלמה נס: "בולשביזם חזירי"

ממשרדו של עו"ד שלמה נס נמסר בתגובה: "עמדת ההסתדרות היא שקרית ומהווה עזות-מצח, ויש בה כדי להטעות את הציבור ואת בית המשפט. ראשית, יובהר כי אין ולא היתה בקשה נוספת לתשלום שכר-טרחה לנאמנים, וההסתדרות מנסה לאחז עיניים בעניין זה. המדובר באותו שכר-טרחה שנפסק על-ידי בית המשפט לפני כשנתיים, ואשר העובדים, באמצעות ההסתדרות, מנסים להתחמק מתשלום חלקם היחסי בשכר-הטרחה אשר חל על כלל הנושים. המשמעות של ניסיון זה הינה כי אלפי הספקים והנושים האחרים ישאו בתשלום שכר-הטרחה במקום העובדים.

"גישה זו היא בגדר בולשביזם חזירי, שכן כספם של עובדי ההסתדרות שקיבלו את מלוא החוב כלפיהם, בוודאי אינו עדיף על כספם של אלפי הספקים ועובדיהם אשר יקבלו על-פי ההסדר בממוצע רק כמחצית מחובם. יש להזכיר כי העובדים אשר היוו חלק נכבד ביותר מהסדר הנושים והצלת הרשת קיבלו, בנוסף לשמירה על מקומות עבודתם במסגרת העסקה עם שופרסל, כ-160 מיליון שקל, המהווים כמעט 20% מהסדר הנושים. הנאמנים יתנגדו לניסיון ההסתדרות להטיל על הספקים מעמסה נוספת בגין חלקם של העובדים בשכר-הטרחה, כפי שנפסק על-ידי בית המשפט".