רועי ורמוס על תוכנית האוצר לרכישת אג"ח קונצרניות: "זו תוכנית של WIN WIN בלי שהממשלה תשקיע כסף"

גלובס tv מנכ"ל פסגות: "הדבר עשוי למנוע היווצרות של כדור שלג, שבסופו של דבר עשוי היה לפגוע במשקיעים הקטנים" ; "זה צעד שסיכויי ההצלחה שלו הם גבוהים, והוא גם מעביר מסר שאם הממשלה תצטרך לעשות מהלכים נוספים - היא תבצע אותם"

לאחר שהאוצר הודיע אתמול (ג') כי הוא יאפשר לגופים מוסדיים שירכשו את אג"ח קונצרניות לא להכיר בהפסדים שייגרמו להם מירידת ערכן בבורסה, אומר ל"גלובס TV" רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות: "מה שגרם לאוצר להתערב בשוק האג"ח הקונצרניות זה החשש מאובדן אמון במערכת לחיסכון לטווח ארוך בישראל, בשילוב עם תהליכים שקורים היום בעולם. אלו הביאו גם את ממשלת ישראל להחלטה שהיא צריכה לגלות מעורבות בשוק הזה".

"בהחלט לא מאוחר מדי", אמר. "זה צעד שסיכויי ההצלחה שלו הם גבוהים, והוא גם מעביר מסר שאם הממשלה תצטרך לעשות מהלכים נוספים, היא תבצע אותם".

אתה חשוב שהמהלך ישפיע לחיוב על שוק האג"ח הקונצרניות?

"בהחלט כן. במספר מובנים הוא יקטין את התנודתיות של הנכסים, הוא יכניס שחקנים נוספים, ויעזור לוועדות ההשקעה לקבל החלטות ללא חשש מהתנודתיות בטווח הקצר. ראינו אתמול תגובה חיובית של שוק האג"ח הקונצרני, ואנחנו מאמינים שזה בהחלט צעד שיכול לחזק את השוק הזה".

"הצעד הזה לא אמור לפתור בעיות של קונצרנים ספציפיים. הוא אמור לייצר תמריצים נוספים לחיסכון לטווח ארוך. הוא אמור לפתור את בעיית הנזילות בשוק של האג"ח הקונצרני. את המטרות האלה הצעד הזה ישיג".

טענה נוספת היא, שהמהלך יוצר בעיית נזילות למשקיעים מוסדיים. מה דעתך?

"אנחנו חושבים ההיפך. אנחנו חושבים שהמהלך הזה ישפר ויגביר את הנזילות בשוק האג"ח הקונצרני. בעיקר בגלל שהוא יכניס קונים נוספים. אנחנו מדברים על מהלך שהפוטנציאל שלו הוא 12-15 מיליארד שקל. ובתקופה שבה הנזילות בשוק הזה נמוכה זה מהלך שיש לו בהחלט משמעות ולהערכתנו היא תגביר את הנזילות באמצעות המהלך הזה".

האם בעקבות הצעד של האוצר אתם מתכוונים להגדיל החזקות באג"ח הקונצרניות?

"להערכתנו, שוק האג"ח הקונצרני, במיוחד זה שבדירוגים גבוהים, הפך להיות מעניין כתוצאה מהירידות שהשוק הזה חווה בחודשים האחרונים, ובאופן כללי, הכיוון שלנו הוא הגדלת החזקות בתחום הזה".

"כבר אתמול ראינו השפעה מאוד חיובית של התוכנית הזאת על הבורסה. אנחנו מעריכים, שזה ייצר תשואות כבר בטווח הקצר, יגדיל את הביטחון של המשקיעים בישראל במדיניות של הממשלה, ולכן עשוי למנוע היווצרות של כדור שלג שבסופו של דבר עשוי היה לפגוע במשקיעים הקטנים".

"מהרבה בחינות התוכנית הזאת חכמה. היא תוכנית של WIN WIN בלי שהממשלה תשקיע כסף. נוצרים פה באופן מיידי יתרונות לכל השחקנים. גם לקופות הגמל, גם למשקיעים הקטנים, גם למוסדיים, וכמובן לממשלה שמצטיירת בצדק כיוזמת, ומבלי שיהיה לדבר הזה עלות כספית מבחינתה".