הרבעון השלישי היטיב עם הרשתות: שופרסל עולה, רבוע כחול שומרת על כוחה

ואולם, נתח השוק של שתי הרשתות עדיין נמוך מנתח השוק שבו החזיקה כל אחת מהן ברבעון המקביל ב-2007 ; חצי חינם שומרת על המקום השלישי

רשת שופרסל הגדילה את נתח השוק שלה ברבעון השלישי השנה, ואילו רשת רבוע כחול הצליחה לשמור על כוחה - וזאת בהשוואה לנתחי השוק ברבעון השני השנה. כך עולה מנתוני נילסן שהגיעו לידי "גלובס". עם זאת, נתח השוק של שתי הרשתות עדיין נמוך מנתח השוק שבו החזיקה כל אחת מהן ברבעון המקביל ב-2007.

נתח השוק הכספי של שופרסל גדל ברבעון השלישי השנה ב-1.3% ל-37.2%, לעומת נתח שוק של 36.7% ברבעון השני השנה. עם זאת, ברבעון השלישי אשתקד החזיקה שופרסל בנתח כספי גבוה מעט יותר שעמד על 37.5%.

נתח השוק של רבוע כחול ברבעון השלישי השנה רשם ירידה של חצי אחוז בלבד ועמד על 21.6%, לעומת נתח כספי של 21.7% ברבעון השני השנה.

גם רבוע כחול לא מצליחה לחזור לימי הזוהר ולשחזר את נתח השוק שלה ברבעון השלישי לפני שנה שעמד על 23.7%.

שתי הרשתות, שופרסל ורבוע כחול, הצליחו לשמור על כוחן בעיקר בזכות הקניות לחגים וזאת הודות למימושים של תווי קנייה התקפים רק ברשתות אלה והמגיעים לעשרות מיליוני שקלים.

מעבר לשופרסל ורבוע כחול, גם יתר קבוצות השחקנים בשוק שמרו ברבעון על כוחם וזה נחתם ללא תזוזות משמעותיות. נתח השוק של הרשתות העצמאיות ירד בחצי אחוז בלבד ועמד על 22.1% מהשוק, לעומת 22.2% ברבעון השני השנה. המינימרקטים הפרטיים רשמו ירידה של אחוז אחז בנתח השוק שהסתכם ב-10.6% לעומת 10.7% ברבעון השני השנה.

רשת חצי חינם ממשיכה לשמור על כוחה כרשת השלישית בגודלה בארץ עם נתח שוק כספי של 5.5% לעומת נתח שוק כספי של 5.6% שבו החזיקה ברבעון השני השנה.

יצויין כי לפי נילסן, השוק המבורקד רשם ברבעון השלישי השנה צמיחה של 7.6% בהשוואה לרבעון השלישי ב-2007. עיקר הצמיחה, כך נראה, הוא בעליית מחיר.