גילת תובעת את הרוכשים: לא השיגו את המימון הנחוץ ולכן ניסו להתחמק מהשלמת המיזוג

תובעת את הקנס שעליו הוסכם בחוזה - כ-47 מיליון דולר ; רומזת בכתב התביעה כי לא תמיד הועלו ההצעות לשינוי מבנה העסקה ברוח טובה: "אף מיני איומים ורמיזות לא 'יזיזו' את גילת מעמדתה בעניין זה"

קבוצת הרוכשים של גילת לוויינים (סימול GILT) נתקלה בקשיים בהשגת המימון לעסקה, ולפיכך ניסתה להתחמק מההסכם - כך טוענת היום (ד') גילת, באמצעות עורך הדין זאב שרף, בכתב תביעה שהגישה בסדר דין מקוצר כנגד הרוכשים.

גילת היתה אמורה להירכש תמורת 475 מיליון דולר, והעסקה התפוצצה באוגוסט - וכעת מגיע השלב המשפטי. גילת תובעת את הקנס שעליו הוסכם בחוזה, כ-47 מיליון דולר.

החלוקה היא בהתאם לחלק היחסי של כל אחד מהרוכשים: קרן גורס נתבעת על 16.7 מיליון דולר, מבטח שמיר וקבוצת LR - על 13.1 מיליון דולר כל אחד, ו-DGB - על 4.8 מיליון דולר.

גילת מאשימה את הרוכשים "בחובבנות ובשטחיות... במקרה הטוב; ובחוסר תום-לב וכוונת-זדון במקרה הפחות טוב".

גילת טוענת כי לקראת מועד השלמת העסקה גילו הנתבעים כי יקשה עליהם לגייס את המימון הנחוץ, וניסו לערוך שינויים במתווה העסקה, תנאיה ומחירה. לטענת גילת, מהרגע שנתקלו בקשיי מימון - החלו הרוכשים "להעלות מן הגורן ומן היקב מיני אמתלות וטענות שונות ומשונות, כבושות ומשוללות יסוד; הכל מתוך מטרה לנסות ולהתחמק מהשלמת הליך המיזוג ומתשלום חלקם בדמי ביטול ההסכם".

גילת מציינת עוד כי למרות שלטענתה התקיימו כל התנאים להשלמת העסקה, היא הסכימה לפנים משורת הדין לבחון הצעות לשינוי במבנה המיזוג שהועברו אליה. עם זאת, גילת מסרבת להיעתר "לדרישותיהם המופקעות ומשוללות היסוד" של הרוכשים, שפוגעות לדבריה בחברה ובבעלי מניותיה. גילת רומזת בכתב התביעה כי לא תמיד הועלו ההצעות לשינוי העסקה ברוח טובה: "אף מיני איומים ורמיזות לא 'יזיזו' את גילת מעמדתה בעניין זה", נכתב שם.

גילת מפתחת ומשווקת תחנות לוויין זעירות (VSAT) שמיועדות לתקשורת, ומספקת שירותים נלווים. עד שנודע על הקשיים בעסקת גילת ולאחר מכן פיצוצה הסופי של העסקה, נהנתה מניית גילת מחסינות ולא איבדה הרבה משווייה גם על רקע המשבר העולמי. העסקה היתה אמורה להתבצע לפי מחיר של 11.4 דולר למניה, ואילו היום היא נסחרת במחיר של 3.76 דולר למניה. שווי השוק של גילת, שנסחרת בנאסד"ק ובבורסת תל-אביב, הוא 150 מיליון דולר.

ממבטח שמיר נמסר בתגובה: "מבטח שמיר דוחה את זכאותה של גילת לפיצוי הנטען או לכל פיצוי אחר. על פניו, מדובר בתביעה שהוגשה כניסיון של גילת להתמודד עם התביעה הייצוגית שהוגשה כנגדה על-ידי חלק מבעלי המניות שלה. מבטח שמיר וקונסורציום הרוכשים טרם קיבלו לידיהם את כתב התביעה. לאחר שיקבלו את כתב התביעה, ישקלו מבטח שמיר וקבוצת הרוכשים את תגובתם ואת צעדיהם, לרבות הגשת תביעה נגד גילת בגין הפרת הסכם הרכישה ובגין המצגים שהוצגו לקבוצה ועל בסיסם נחתם הסכם הרכישה".