רשות ני"ע: נחזיר דו"חות שבהכנתם לא נשמרה אי התלות של רואי החשבון

כך עולה מהבהרה שפירסמה הרשות, בהמשך להנחייתה לקיים הפרדה בין עריכת הדו"חות הכספיים לבין הביקורת

רשות ניירות ערך מתריעה כי תחזיר דו"חות של חברות, שבהכנתם לא נשמרה אי התלות של רואה החשבון המבקר. כך עולה מהבהרה שפירסמה הרשות בהמשך להנחייתה לקיים הפרדה בין עריכת הדו"חות הכספיים לבין הביקורת, שפורסמה לראשונה ב"גלובס".

ההבהרה פורסמה על רקע ידיעות שהגיעו לרשות, על כך שרואי חשבון רבים מסייעים לחברות בהכנת הדו"חות שהם מבקרים לאחר מכן. הרשות ציינה כי במקרה כזה יש פגיעה באי תלות. הרשות מדגישה כי דו"חות המבוקרים על-ידי רואה חשבון מבקר, שלא מתקיימת בהם אי תלות, אינם בגדר דו"חות כספיים מבוקרים כדין, ולכן לא תוכל לראות אותם כעונים על דרישות החוק.

הרשות מציינת כי עקב חוסר הבהירות ששררה בנוגע לעניין זה בעבר, ייתכנו מקרים בהם תאגידים יידרשו להיערכות משמעותית לצורך עמידה בהוראות אלו. הרשות מבהירה כי יישום ההנחיה צריך לחול החל מדו"חות 2009. ואולם, עד לרבעון השלישי של 2009 הרשות לא תחזיר דו"חות שלא נשמרה בהם אי תלות רוה"ח, אך תעשה זאת לגבי הדו"חות השנתיים של 2009.

התאחדות התעשיינים פנתה השבוע לרשות ניירות ערך, בטענה כי ההנחיה החדשה תדרוש מהחברות הקטנות והבינוניות להעסיק רואה חשבון נוסף, שכן החשב אינו ערוך להכין דו"חות כספים.