לידיעת נתן חץ: פירלי עברה להפסד ב-9 החודשים הראשונים של השנה

המניה של חברת הנדל"ן האיטלקית צנחה ב-83% בשנה האחרונה ; הודיעה כי לא תחלק דיבידנד השנה ותאלץ למכור נכסים ; עד היום רשמה אלוני חץ הפסד של 286 מיליון שקל בגין רכישת 3.7% ממניות פירלי

פירלי נדל"ן האיטלקית (Pirelli & C Real Estate) הפחיתה אתמול (ד') את תחזית הרווח התפעולי לשנת 2008 ובשורה התחתונה הודיעה על הפסד של 12.9 מיליון אירו בתשעת החודשים הראשונים של השנה.

חברת אלוני חץ , הנמצאת בשליטת נתן חץ ומשפחת ורטהיים, מחזיקה ב-3.7% ממניות חברת הנדל"ן האיטלקית, שמניותיה נסחרות בבורסה במילאנו, וכבר רשמה עד היום בגין אחזקה זאת הפסד של 286 מיליון שקל.

הרווח התפעולי של פירלי נדל"ן לתשעת החודשים הראשונים של השנה צנח ב-76.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל-33.1 מיליון אירו. המכירות צנחו ב-40% להיקף של 714.5 מיליון אירו.

"בגלל המשבר הפיננסי, שהוביל להאטה חדה בשוק, החברה לא חושבת שתוכל לעמוד בתחזית הרווח התפעולי לשנת 2008", נמסר בהודעת החברה. זאת לאחר שבחודש אוגוסט האחרון עוד הביעה החברה אופטימיות כי תסיים את השנה עם רווח תפעולי דומה לשנת 2007. כעת מעריכה פירלי שרק בשנת 2009 תגיע לנקודת איזון.

במסגרת שיפור הנזילות הודיעה פירלי על מכירה של אחזקותיה בחברה בת בשם Pirelli RE Integrated Facility Management, לחברת Manutencoop Facility Management, אך כנראה שלא יהיה די בכך בכדי לשפר את מצבה הפיננסי.

הפגיעה בסקטור הנדל"ן מאלצת את פירלי לממש נכסים נוספים עד לסוף השנה בכדי לשפר את הנזילות. כמו כן הודיעה החברה על הקפאת קו אשראי בגובה של 400 מיליון אירו שקיבלה בעבר מבנקים. החברה תשתמש בגב החזק של חברת האם שלה פירלי, המעניקה לה קווי אשראי בגובה של 750 מיליון אירו.

הקשר של אלוני חץ עם חברת הנדל"ן האיטלקית התחיל בעיתוי אומלל בדיעבד - בשנת 2007, חודשים ספורים לפני פרוץ משבר הסאב-פריים בארה"ב, החליטה הנהלת אלוני חץ, לרכוש מניות של פירלי בהיקף של 389 מיליון שקל.

צניחת מניית פירלי בבורסה במילאנו והתחזקות השקל מול האירו אילצו את אלוני חץ לרשום הפסד כבד בגין ההשקעה. בשנת 2007 רשמה אלוני חץ ירידת ערך בגובה של כ-166 מיליון שקל בגין אחזקותיה בפירלי וירידת ערך בגובה של כ-120 מיליון שקל השנה. יתרת ההשקעה של אלוני חץ בפירלי, נכון לדוחות של הרבעון השני של 2008 רשומה בגובה של 103 מיליון שקל.

נתן חץ, אמר בחודש אוגוסט האחרון ל"גלובס" כי הוא לא מתכוון לממש: "כמה שההפסד כואב, מרגיז ולא טוב לנו, כבר לא נשאר להפסיד הרבה כסף. זה יתקן את עצמו באיזשהו שלב. השווקים מטבעם לא תמיד מדויקים. כרגע זה בהגזמה כלפי מטה".

בעבר חילקה פירלי דיבידנד, שפיצה במידה מסוימת על ירידת הערך. אלוני חץ נהנתה מדיבידנד בהיקף של כ-17 מיליון שקל השנה, אך כעת הודיעה פירלי כי לא תחלק דיבידנד בגין התוצאות של 2008.

התחזית של פירלי נדל"ן לרבעון השלישי פורסמה אתמול בצהריים, אך חברת אלוני חץ, עדיין לא דיווחה על כך למשקיעים בבורסה בתל-אביב. מניית פירלי נדל"ן יורדת עכשיו בבורסה בכ-11% למחיר של 5.46 אירו, רחוק מאוד מרמת השיא בשנה האחרונה - 31.9 אירו.