7 שנות מאסר בפועל לחנן גולדבלט: "לא הפנים שגופן של נשים אינו הפקר"

כן נקבע כי השחקן יפצה את המתלוננות ב-50 אלף שקל ; גולדבלט הורשע ביולי האחרון בשני מקרי אונס וב-3 מקרים של ביצוע מעשים מגונים בצעירות וקטינות אותן לימד משחק ; ב-3 השנים האחרונות היה נתון במעצר-בית

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר היום (ה') 7 שנות מאסר בפועל ושנתיים על-תנאי על השחקן חנן גולדבלט (68), שהורשע באונס ובביצוע מעשים מגונים בשתי נשים, בביצוע מעשה סדום ובקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות. כן נקבע כי גולדבלט יפצה את המתלוננות ב-50 אלף שקל.

"מעשי הנאשם חמורים", קבעו השופטים רות לבהר-שרון, אברהם טל ויהודית אמסטרדם. "הוא לא התנצל התנצלות כנה בפני המתלוננות ולא הביע חרטה אמיתית על מעשיו. רק בדבריו האחרונים טען בלשון רפה כי היה 'קל-דעת'. דברים אלה נאמרו מאוחר מדי, וקשה לראות בהם חרטה מלאה וכנה".

השופטים דחו את בקשת הסניגורים, עוה"ד רחל תורן, אהרון שליין ואריאל סלטו, לעכב את ביצוע העונש עד שיערערו לעליון, משום שהעריכו כי סיכויי הערעור נמוכים, וגולדבלט הורד מיד למעצר.

"הכי מכוער"

כזכור, גולדבלט הורשע בכך שניצל את היותו מורה לדרמה ולמשחק, כדי להציע לבחורות צעירות ללמד אותן משחק באופן פרטי ובחינם. הוא החמיא להן על גופן וכישוריהן, ושכנע אותן שהוא יאמן אותן לקראת קבלת תפקיד בסרט או טלנובלה שיכתוב. ה"תסריטים" שכתב כללו תמיד סצינת מין שבו צעירה מפתה מבוגר, והחזרות התקיימו בביתו, בדרך-כלל במיטתו.

בשלב הטיעונים לעונש אמר גולדבלט, כי פרסומו הרב כשחקן והיותו רווק הביאוהו לחיות חיים מלאים ברומנים, וכיום ברור לו שבמקרים מסוימים הוא היה קל-דעת. "אני מביע חרטה עמוקה. כל מה שבניתי בחיי הרוס, ואני חושש שלא נותרו לי שנים לתקן נזק זה. התקשורת מענישה אותי כבר 3 שנים. משיא הפופולריות ומדמות חינוכית לילדים הפכתי בבת-אחת לאיש הכי מכוער ונורא".

התובעת, עו"ד רקפת מוהר, ביקשה להחמיר בעונשו, בין היתר משום שגרר את המתלוננות לבית המשפט - במקום להודות באשמה. בגזר הדין נאמר, כי "מעשי התקיפה המינית שעשה הנאשם חמורים לכשעצמם, וחומרתם גוברת ככל שהם נבחנים באספקלריה של עבירות מין שנעשו במירמה, תוך ניצול מעמדו".

לדברי השופטים, גולדבלט "לא הפנים את המסר של עקירת המנהג הנפסד של ניצול יחסי מרות וניצול מיני בטענות מירמה, לא השכיל להבין כי גופן וכבודן של נשים אינן הפקר, והוא נותר בעמדתו בדבר מהותו של אנס: אדם המעוניין בקורבנותיו וגוררן בין השיחים לצורך אינוס, כלשונו: '(זה) לא שחיכיתי בגן העצמאות ואנסתי בחורות'".

השופטים הבהירו לגולדבלט ולשכמותו כי "תהילתו אינה מכשירה מעשים מיניים בנשים שאינן חפצות בכך, זלזול ברצונן החופשי, וביצוע מעשי מירמה על מנת להביאן לקיים עימו יחסי מין".

בקביעת תקופת המאסר התחשבו השופטים בגילו המבוגר ("לאחר שחרורו מהכלא ייוותרו לו שנים לא רבות לשיקומו הנפשי, הכלכלי והחברתי") ובעובדה שהיה נתון 3 שנים במעצר-בית ולא הפר אותו. (תפ"ח 1133/05).