מה יקרה כשיגמרו הפריירים?

שורה תחתונה: מכבי ניצחה את לה מאן. אבל הדרך לא משהו, ובשבוע הבא בפיראוס כבר יהיה קשה להסתיר את הבלוף

אחרי ניצחון דחוק מול אבלינו בשבוע שעבר, הגיע ערב קשה מול לה מאן. 82-80 בסיום אחרי הארכה. שורה תחתונה: שני ניצחונות למכבי. בדיוק מה שהיתה אמורה לעשות. אבל לכולם ברור שהשורה התחתונה לא משקפת את המציאות. הצרפתים, שהגיעו לנוקיה ללא ניצחון העונה ביורוליג וללא יומרות במפעל, לא היו רחוקים מלצאת מההיכל עם ניצחון.

הצרפתים הלכו חזק לריבאונד הגנה, ולחצו על מובילי הכדור של מכבי, בעיקר על ארויו. הם עצרו את משחק הריצה. זה הכל. לא יותר מזה. את מכבי של השנה זה מספיק בשביל להוציא מהאיפוס. למזלה של מכבי, המאמן הצרפתי כנראה היה עסוק כבר בתכנון הבילוי אחרי המשחק אחרת קשה להסביר את שתי הטעויות שלו שניצחו למכבי את המשחק.

עשר שניות לסיום הזמן החוקי כשהצרפתים מובילים בשלוש, אין יותר מדי מה לחשוב - כל מה שהיו צריכים לעשות זה עבירה שתשלח את מכבי לקו להשיג שתי נקודות. בפועל בראון (דווקא בראון) נשאר לבד לשלשה שכפתה שוויון בסיום הזמן החוקי. הטעות השנייה הגיעה בסיום ההארכה, כשברור לכל מי שצופה במשחק שארויו לא רואה כלום חוץ מהטבעת, דווקא אז אף שחקן צרפתי לא בא לסייע לצ'ייס, כפי שעשו כל המשחק. שחקני לה מאן השאירו אותו לאחד על אחד שהסתיים בסל ניצחון גדול של ארויו. לצפות לנאיביות כזו בפיראוס או נגד מלאגה זו כבר תהיה נאיביות מצדה של מכבי.

בלא מעט התקפות ג'ייסון ויליאמס נראה בהלם, כמעט לא שייך. לא ברור גם לו עצמו מה בדיוק הוא עושה על המגרש. אבל האמת היא קצת אחרת, וויליאמס עושה דבר אחד שאחרים לא עושים: הוא שומר. בקבוצה שהקו האחורי שלה כולל את בראון וארויו, שהגנה היא לא רק הצד החלש שלהם (היא בכלל לא צד אצלם), וויליאמס הוא עלה התאנה. שבוע שני ברציפות שהיריבה של מכבי קולעת 50% מהשלוש (בתום הזמן החוקי). כשנזכרים שמכבי שומרת רק אישית, זה מחזק את התחושה שאף אחד מהגארדים לא שומר. וויליאמס הוא השומר הטוב ביותר - ולמעשה השומר היחיד - של מכבי. במכבי נכון לעכשיו יש חלוקה ברורה: יש את זה שמגן וזה תוקף. או יותר נכון, זה שמגן ואלו שתוקפים.

אבל לעניין של וויליאמס יש מחיר: ההגנה של וויליאמס אחראית גם לחולשה בריבאונד ההגנה של מכבי (15 ריבאונד התקפה לצרפתים). איך? וויליאמס נכנס כמחליף של אליהו בעמדת הגבוה השני. וכך, במקום לשים גוף לריבאונד הוא עסוק בלרדוף אחרי הגארדים הזריזים. פישר/גרין/באטיסטה נשארים לבד מתחת לסל להילחם מול הצרפתים על הכדור שיורד מהסל. מכבי ת"א עם התקציב הגבוה ביותר אי פעם נשארה עם שחקן אחד בלבד בעמדת הפאוור פורוורד (אליהו).

הסיבה שמכבי נראית כך היא בגלל טעות שהיא מקפידה לעשות שנה אחרי שנה: טעות בבניית הקבוצה. היא מחתימה את השחקנים המשלימים לפני הכוכבים. בחלק מהעמדות יושבים לה על אותה משבצת כמה שחקנים, ובעמדות אחרות נוצר בור. במשחק מול לה מאן, למשל, ראינו שמאחר ואין מחליף טבעי לאליהו, גרין נשלח למלא את מקומו. כך התקבל הרכב במשקל כבד, שצריך הסעות כדי להגיע להתקפה. לאליהו אין מחליף, ומנגד פישר, באטיסטה וגרין משחקים על אותה בלטה.

ונסיים באפי, הדבר הכי גרוע שאפשר להגיד הוא שאין מה להגיד עליו. אם ניקח את תקצירי המשחקים מטורניר מוסקבה, הם לא יראו שונים בהרבה מהמשחק שראינו אתמול. אין משחק פנים, ארויו שקוע בעצמו, הגארדים לא שומרים, וכשעוצרים את משחק הריצה ההתקפה של מכבי לא דומה לכלום.

בשבוע שעבר הגיעה קבוצה לא מוכנה, השבוע הגיעה קבוצה מוכנה למשחק אבל לא מוכנה לנצח. בשבוע הבא בפיראוס תבוא קבוצה שמוכנה להרביץ ולשרוט כדי לנצח.