סוף-סוף איצטדיון חדש לצ'לסי?

"האובזרבר": אחרי שנים של חיפושים, נמצא שטח מתאים לבניית איצטדיון לקבוצה האנגלית, שיכיל בין 65 ל-75 אלף מקומות ; העלות: 500 מיליון ליש"ט ; המימון: הקמת פרוייקט נדל"ן יוקרתי על חורבות סטמפורד ברידג'

קבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי שוקלת לעזוב את סטמפורד ברידג' ולבנות אצטדיון חדש בעלות של חצי מיליארד ליש"ט, כך מפרסם היום (א') "האובזרבר". האצטדיון החדש, שיהיה מרוחק כ-5 ק"מ מסטמפורד ברידג', צפוי להכיל בין 65 ל-75 אלף מקומות ואמור להיבנות לו גג מודולרי. את המודל של האצטדיון תכננה חברת האדריכלים HOK, שבנתה את אצטדיון האמירייטס של ארסנל ואת אצטדיון וומבלי החדש.

מאז שרכש את הקבוצה ב-2003, מתקשה רומן אברמוביץ' למצוא שטח מתאים בלונדון לבנות אצטדיון שיחליף את סטמפורד ברידג' הקטן (מכיל 42,055 מקומות בלבד). הפתרון שמוצע כרגע עשוי להרגיז את האוהדים, שכן האצטדיון החדש רחוק כשעה הליכה מהברידג' ומרובע פולהאם, שבו משחקת הקבוצה מאז בניית סטמפורד ברידג' ב-1905.

חלק מהמימון לאצטדיון החדש צפויה צ'לסי להשיג בעזרת הקמת פרוייקט נדל"ני על שטחו של סטמפורד ברידג', בדומה למה שעשתה ארסנל עם השטח של הייבורי. מכירת 711 דירות הכניסה לתותחנים יותר מ-100 מיליון ליש"ט, אך באיזור סטמפורד ברידג' ניתן יהיה להקים יותר מ-1000 יחידות דיור שיימכרו במחירים גבוהים יותר, כיוון שמדובר באחד מהאיזורים היוקרתיים ביותר בבירה האנגלית.

עם זאת, גורם בצ'לסי צינן את ההתלהבות: "צ'לסי קושרה כבר עם כמות גדולה של אתרים לאצטדיון חדש, אבל המועדון עדיין בוחן אופציות להגדיל ולפתח את סטמפורד ברידג'. רק אחרי שהאופציה הזאת תמוצה, נשקול לעבור לאצטדיון חדש".

יש לציין שבשבוע שעבר הודיעה קבוצה לונדונית אחרת, טוטנהאם, כי תחל לבנות בשנה הבאה אצטדיון חדש שיכיל 60 אלף מקומות.