לבקשת "החברים של נטאשה": הוטל עיקול נגד הד-ארצי בשל טענות לקשיים כלכליים

הלהקה, שהגישה תביעה בסך 2.5 מיליון שקל נגד הד ארצי לפני 4 שנים, מבקשת להבטיח את התשלום ; בתביעה טענה הלהקה כי הד-ארצי לא שילמה לה תמלוגים ותשלומים נוספים המגיעים לה לאורך שנים רבות

לבקשת חברי להקת "החברים של נטאשה", ארקדי דוכין, מיכה שטרית ואחרים, הוציא בית המשפט המחוזי בתל-אביב במעמד צד אחד צו עיקול זמני עד לסכום של 2.5 מיליון שקל נגד חברת התקליטים הד-ארצי. זאת, כדי להבטיח את יכולתה של החברה לפרוע את פסק הדין, העשוי להינתן לטובת הלהקה, בתביעה על סך 2.5 מיליון שקל שהגישה נגד החברה ב-2004.

בתביעה טענה הלהקה כי הד-ארצי לא שילמה לה תמלוגים ותשלומים נוספים המגיעים לה לאורך שנים רבות והטעתה אותה בעניין גובה התמלוגים. העיקול הוטל על כספים וזכויות לקבלת כספים של הד-ארצי. מהפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות ועל כל הזכויות של הד-ארצי בהקלטות הראשיות (מאסטרים) של הקטלוג העברי שבבעלות הפדרציה.

הלהקה טענה בבקשתה כי מדובר בבקשה דחופה ובהולה לעיקול זמני עקב מידע וראיות, שהגיעו בימים האחרונים, מהם עולה כי הד-ארצי נקלעה למצב כלכלי קשה, המעמיד בספק ניכר את יכולתה לפרוע את פסק הדין בתביעה שהגישה נגדה הלהקה.

הברחת נכסים

הלהקה מציינת כי המידע בדבר קשייה של הד-ארצי התקבל מ"מעריב", בעלת השליטה לשעבר בחברה, ומגורמים אחרים בשוק הנמצאים בקשרים עסקיים עימה, בהם ספקים. לדבריה, בתביעה שהגישה "מעריב" באוקטובר נגד הד-ארצי על סך 7.4 מיליון שקל, נחשפה סדרה של מעשים בחברת התקליטים, שמטרתם הברחת נכסים ויצירת מצב של מימון דק. זאת, באופן שמציב ספק ניכר את יכולתה של הד-ארצי להמשיך להתקיים כחברה סולבנטית. הלהקה מדגישה כי מנכ"ל מעריב כיום, רוני קליינפלד, שהיה עד לאחרונה מנכ"ל הד-ארצי, יודע היטב מה קורה בהד-ארצי.

בנוסף, טוענת הלהקה כי קיבלה מידע מגורמים הנמצאים בקשר עסקי עם הד-ארצי, ממנו עולה כי החברה וחברות הבת מטעמה החלו לאחרונה לבקש לשנות החזרי תשלום עם ספקים ותנאי התקשרות עימם, לפרוס תשלומים ולהחליף אמצעי תשלום, לרבות החלפת בנקים, בהם מתנהלים חשבונותיהן.

עוד נטען כי נודע ללהקה שהד-ארצי אינה עומדת בתשלום התגמולים השנתיים המינימליים, שהתחייבה להם במסגרת ההסכם עם חברת וורנר, וכי בקרוב תוגש נגדה תביעה אף בעניין זה.

בסיום בקשתה לצו עיקול זמני, מציינת הלהקה כי מחוות דעת של מומחית מטעמה, הנתמכת בידי מסמכים, עולה כי החוב האמיתי של הד-ארצי כלפיה מגיע לכ-13 מיליון שקל, וכי התגבשה תשתית עובדתית המקימה לה זכות תביעה ממשית נגד החברה. "אין להותיר את המבקשים מול שוקת שבורה בבואם לגבות את פסק הדין ויש לאפשר להם להבטיח את תביעתם", נטען.

הד-ארצי נשלטת בידי חברת מ.א. רויכמן תקשורת שבבעלות חנני רויכמן. (ת.א. 1368/04).