לקראת הדו"חות מחר - בתי ההשקעות צופים רבעון חזק לסלקום

הראל פיננסים: ניידות המספרים עלולה להוביל להחרפת התחרות ולשחיקת התעריפים ; לידר שוקי הון: הנושאים הרגולטוריים שעל הפרק אינם צפויים להשפיע באופן מהותי - "מול אותן גזרות, יימצאו פתרונות יצירתיים"

לקראת פרסום הדו"חות לרבעון השלישי, שצפוי מחר, בתי ההשקעות לידר שוקי הון והראל פיננסים מפרסמים את הערכותיהם לתוצאות שתציג חברת סלקום .

בהראל פיננסים מעריכים כי בהמשך לחברת פרטנר , שדו"חותיה שיקפו ביתר שאת את המגמות בענף ברבעון השלישי, סלקום צפויה להציג מחר תוצאות טובות מאוד. בהראל צופים כי סלקום הוסיפה ברבעון כ-24 אלף מנויים חדשים, ו-ARPU (הכנסה ממוצעת למנוי) של כ-156 שקל.

אמיר אדר, מנהל מחלקת ה-Sell Side בהראל, צופה שיעור רווחיות EBITDA של כ-37.7% מהמכירות, שצפויות להסתכם בסוף הרבעון ב-1.644 מיליארד שקל - גידול של 4.6% לעומת רבעון מקביל אשתקד, ורווח נקי צפוי של 235 מיליון שקל.

אדר מעריך כי לרגולציה תהיה השפעה מהותית על פעילות החברה, וכי ניידות המספרים עלולה להוביל להחרפת התחרות ולשחיקת התעריפים. בהראל פיננסים חוזרים על המלצת "משקל יתר" במחיר יעד של 137 שקל, המשקף פרמיה של כ-28% ממחיר המניה בבורסה.

לידר שוקי הון: הנושאים הרגולטוריים שעל הפרק אינם צפויים להשפיע באופן מהותי

גם בלידר שוקי הון מצפים לרבעון חזק מסלקום, המושפע מעונתיות ומהיעדר חגים ברבעון השלישי. לעומת הראל פיננסים, בלידר דווקא חושבים כי הנושאים הרגולטוריים שעל הפרק - כמו קיצור פרקי זמן החיוב לשנייה אחת, והאיסור להעלות תעריפים במהלך חוזה, אינם צפויים להשפיע באופן מהותי. "מול אותן גזרות, יימצאו פתרונות יצירתיים". אומרים.

האנליסט ערן יעקובי מעריך כי בסיס המנויים של סלקום יגדל ב-25-30 אלף מנויים חדשים, ללא גריעה של מנויים קיימים. סעיף ההכנסות אמור להסתכם ב-1.64 מיליארד שקל, עם קיטון בהכנסות ממכשירים לאחר סיום הניידות בין רשתות הסלולר. ה-EBITDA צפוי לעמוד על כ-33% מהמכירות. הרווח הנקי צפוי להסתכם ב-237 מיליון שקל או 2.39 שקל למניה, והחברה צפויה להמשיך במדיניות הדיבידנד ולחלק 225 מיליון שקל - 95% מהרווח.

לסיכום, בלידר שוקי הון חוזרים על המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 140 שקל, הגבוה ב-30% ממחיר המניה בשוק.

פסגות: סלקום תפסה ברבעון את קדמת הבמה עם "ווליום כנרת"

האנליסטית טליה לויברג מפסגות בית השקעות, מתייחסת לנושא התחרות בענף הסלולר, ובעיקר להשקת הרשת החדשה של חברת פלאפון בתחילת 2009. "סימן השאלה העיקרי - באיזה אסטרטגיה תנקוט פלאפון: גיוס הדרגתי של לקוחות או כניסה מסיבית שעלולה לגרור את הענף למלחמת מחירים גבוהה". בפסגות מעריכים כי פלאפון תבחר בדרך הרציונלית ותבצע צירוף הדרגתי של לקוחות.

בפסגות מציינים כי ברבעון השלישי, סלקום תפסה את מרכז הבמה השיווקית, עם פרוייקט "ווליום כנרת", ובהמשך לכך תציג תוספת של כ-33 אלף מנויים חדשים, ושיעור רווח גולמי של 47.9% שיבוא מעלייה בהכנסות התיירות וחוזק עונתי בהכנסות משירותים. מנגד, התחזקות הדולר צפויה לקזז את ההשפעה. גידול בהוצאות המכירה והשיווק, לצד המשך ההתייעלות, יביאו להערכת האנליסטים בפסגות, לשיעור רווח תפעולי של 26.1%, כמו ברבעון השני.