לדור הכריע: שוקי ויטה יועמד לדין בכפוף לשימוע; טרם הוחלט בגין אילו עבירות

ויטה, שכיהן כסמנכ"ל בכיר לשומה וביקורת ברשות המסים, חשוד כי ערך הסכמי שומה "מיוחדים וחריגים" לארקדי גאידמק וזאב רוזנשטיין, בין היתר תוך חריגה מסמכות

פרקליט המדינה, משה לדור, קיבל החלטה עקרונית להעמיד לדין את שוקי ויטה, שכיהן כסמנכ"ל בכיר לשומה וביקורת ברשות המסים, אולם טרם החליט בגין אילו עבירות.

כזכור, במסגרת חקירת פרשת השחיתות ברשות המסים עלה חשד שכאשר כיהן ויטה כפקיד שומה גוש דן, הוא ערך הסכמי שומה "מיוחדים וחריגים" לארקדי גאידמק וזאב רוזנשטיין, בין היתר תוך חריגה מסמכות. החקירה הסמויה נפתחה בדצמבר 2006 והעבירה בה נחשד היתה מירמה והפרת אמונים.

כשאמור היה ויטה להיכנס לתפקיד הממונה על הכנסות המדינה באוצר, השעה אותו נציב שירות המדינה מתפקידו. מאז, במשך כמעט שנתיים, הוארכה תקופת השעייתו ועתירותיו לבתי הדין לעבודה נדחו.

במארס השנה עתר ויטה לבג"ץ וטען כי התמשכות החקירה נגדו אינה סבירה. בדיון שהתקיים לפני כשבועיים התחייבה המדינה שלדור יחליט בתוך שבועיים אם להעמיד את ויטה לדין או לא.

כעת, כאמור, הודיעה הפרקליטות לפרקליטיו של ויטה כי הוחלט עקרונית להעמידו לדין, בכפוף לשימוע שייערך לו, ואולם טרם הוחלט בגין אילו עבירות ואילו מעשים יוגש נגדו כתב האישום.

ל"גלובס" נודע כי בשבועיים-שלושה הקרובים יקבל ויטה פירוט של העבירות בהן נשקל להעמידו לדין. ככל הנראה, מידע זה טרם נמסר לו, משום שבפרקליטות נאלצו לקבל הכרעה מהירה האם עקרונית להגיש כתב אישום, וזאת כדי לעמוד בסד הזמנים בהתאם להתחייבותם בבג"ץ.

ממשרד המשפטים נמסר: "הפרקליטות הודיעה בשבוע שעבר לבאי-כוחו של ויטה כי בעקבות החקירה שנוהלה בעניינו, נשקלת הגשת כתב אישום נגדו, בכפוף לשימוע. בשלב זה אין בידנו להוסיף פרטים נוספים".