ויזה כאל מקיימת מו"מ מתקדם לרכישת השליטה בחברת הפקטורינג פסגות מימון

באמצעות הרכישה, באם תושלם, מקווה ויזה כאל להרחיב את מגוון פעילויותיה כך שפרט לפעילות כרטיסי האשראי המוצלחת שיש לה תציע פתרונות מימון חוץ בנקאיים לעסקים

חברת כרטיסי האשראי ויזה כאל, בניהול בועז צ'צ'יק, מקיימת מו"מ מתקדם לרכישת השליטה בחברת הפקטורינג פסגות מימון, שבבעלות אביחי סטולרו - כך נודע ל"גלובס".

על פי ההערכות, במו"מ מדובר על רכישת השליטה ע"י ויזה כאל תוך שסטולרו יישאר כבעל מניות בחברה. סטולרו מחזיק בכ-69.6% ממניות פסגות מימון ופקטורינג, שעוסקת בתחום הפקטורינג ומימון סחר.

חברת פסגות פקטורינג סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הפסד של 3.1 מיליון שקל והון עצמי של 15.4 מיליון שקל ונסחרת כיום בבורסה במחיר המשקף לה שווי שוק של כ-23.9 מיליון שקל. מנכ"ל פסגות מימון הוא ראובן סלטר ויו"ר החברה הוא שמעון הייבלום.

באמצעות הרכישה, באם תושלם, מקווה ויזה כאל להרחיב את מגוון פעילויותיה כך שפרט לפעילות כרטיסי האשראי המוצלחת שיש לה תציע פתרונות מימון חוץ בנקאיים לעסקים.

תחום הפקטורינג הינו אחת משיטות המימון החוץ בנקאיות הפופולאריות, הגם שבארץ מדובר בתחום שנמצא בתחילת דרכו. חברת הפקטורינג רוכשת את האשראי אותו מעניק העסק ללקוחותיו, ומשלמת לו מיידית תמורתו. בכך נמנע מהעסק הצורך להעניק אשראי בהיקפים גדולים ללקוחותיו ולספוג בינתיים את עלות האשראי ועלויות הייצור.

זו אינה עיסקה ראשונה של חברת אשראי בתחום הפקטורינג. לאחרונה אישרה הממונה על ההגבלים העיסקיים רונית קאן את המיזוג בין חברת כרטיסי האשראי לבין חברת הפקטורינג גלובל פקטורינג ובכך הוסר המיכשול האחרון בפני השלמת רכישת העיסקה של ישראכרט ב-51% בחברת הפקטורינג.

בתמורה להלוואת בעלים של ישראכרט בגובה של 24 מיליון שקל. כמו כן, לאחרונה נכנסה קבוצת מגדל לבעלות בחברת הפקטורינג פיננסולה פיננסים כשהשקעה פיננסית באמצעות רכישת 20% ממניותיה.

מוויזה כאל סירבו להגיב.