נחתם הסכם לשת"פ בין הבורסה של ת"א לבורסה של שנחאי

מצטרף לשורה של הסכמי שת"פ שנחתמו בשנתיים האחרונות, עם הבורסה של לונדון, NASDAQ-OMX ו-NYSE ; בבורסה של שנחאי כ-860 חברות, שווי השוק עמד על 1,775 מיליארד דולר, מתחילת השנה היו בה גיוסים בהיקף 22.5 מיליארד דולר. המחזור המצטבר מתחילת השנה כ-2,077 מיליארד דולר

היום (ב') פרסמה הבורסה כי הסכם שיתוף פעולה נחתם בין הבורסה בתל-אביב והבורסה של שנחאי. הסכם זה מצטרף לשורה של הסכמי שיתוף פעולה עליהם חתמה הבורסה בשנתיים האחרונות, עם הבורסה של לונדון, NASDAQ-OMX ו-NYSE. על ההסכם חתמו נשיא בורסת שנחאי מר זאנג יוג'ון (Zhang Yujun), ומנכ"ל הבורסה בתל-אביב, הגב' אסתר לבנון.

במסגרת ההסכם יפעלו שתי הבורסות להעמקת הקשר בין הקהילה העסקית בישראל והקהילה העסקית בסין, במטרה להביא לשיתופי פעולה והשקעות הדדיות. הסכם שיתוף הפעולה בין הבורסות הוא תולדה של מערכת יחסים ארוכת שנים בין מדינת ישראל וסין.

המזרח הרחוק הינו אחד היעדים המעניינים והמאתגרים בכלכלה העולמית, בשנים האחרונות גובר והולך העניין אותו מגלים אנשי עסקים ומשקיעים מהמזרח הרחוק בכלכלה הישראלית ובשוק ההון שלה. לפני מספר חודשים חתמה הבורסה לניירות ערך על הסכם להעברת נתונים אודות החברות הבורסאיות לחברת הברוקרים היפנית Aizawa המפיצה נתוני מסחר בשוק ההון באסיה.

"הבורסה של שנחאי הפכה בשנים האחרונות לאחת מהבורסות הגדולות והמשפיעות בעולם" מסרה אסתר לבנון, מנכ"ל הבורסה בתל-אביב. "אנחנו גאים על הסכם שיתוף הפעולה שנחתם ומחויבים ליצור הזדמנויות לפיתוח השקעות הדדיות בין שני השווקים".

על הבורסה של שנחאי

הבורסה של שנחאי (SSE) הוקמה ב-26 בנובמבר, 1990 והחלה לפעול ב-19 בדצמבר באותה השנה. ה-SSE היא ארגון ללא מטרות רווח המפוקח באופן ישיר על ידי רשות ניירות הערך הסינית (CSRC).

נכון לספטמבר 2008, נסחרו בבורסה של שנחאי כ-860 חברות. שווי השוק הכולל של ה-SSE עמד על 1,775 מיליארד דולר (נכון לספטמבר 2008). בין החודשים ינואר-ספטמבר 2008, גייסה הבורסה 22.5 מיליארד דולר. המחזור המצטבר בחודשים אלו עמד על 2,077 מיליארד דולר.