רשות שדות-התעופה מתנגדת להוצאת צו הקפאת הליכים לאליטליה

טוענת כי אליטליה חייבת לה כ-1.1 מיליון שקל בגין מתן שירותי תעופה בשטחיה ; מבקשת להצטרף לדיון ביום שלישי בבקשה, בטענה כי היא עלולה להיפגע מהחלטת ביהמ"ש

רשות שדות-התעופה (רש"ת) הודיעה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב על התנגדותה לבקשת חברת התעופה האיטלקית אליטליה למתן צו להקפאת הליכים. היא מבקשת להצטרף לדיון ביום שלישי בבקשה, בטענה כי היא עלולה להיפגע מהחלטת בית המשפט בעניין בשל חוב של אליטליה כלפיה.

לטענת רש"ת, אליטליה חייבת לה כ-1.1 מיליון שקל בגין מתן שירותי תעופה בשטחיה. לדבריה, נוכח הפרסומים על מצבה הכלכלי הרעוע של אליטליה, שאף אומתו על-ידי נציגי החברה בארץ, הגישה נגדה רש"ת תביעה והשיגה צו עיקול זמני על נכסיה.

רש"ת מציינת כי אליטליה לא הכחישה את חובה כלפיה במסגרת בקשתה להתגונן כנגד התביעה ולבטל את צו העיקול. ואולם, בשל צו שניתן לפני כחודשיים בבית משפט ברומא, מנועה אליטליה מלשלם בפועל לרש"ת את סכום התביעה, אלא אם כן בית המשפט ברומא יאשר את התשלום.

רש"ת טוענת כי מתן צו הקפאת הליכים עלול להביא לביטול העיקול ולהברחת הכספים שנתפסו במסגרת צו העיקול, באופן שבו היא תיוותר ללא כל מקור כספי למימוש פסק הדין בתביעה, אם יינתן לטובתה.

לדבריה, קיים חשש שהבקשה למתו צו הקפאת הליכים אינה כפי שמנסה אליטליה להציגה - על מנת לאפשר את המשך פעילות החברה והבראתה - אלא רק כדי לחמוק מחובה לרש"ת. רש"ת גם מציינת כי יש לדחות את בקשת אליטליה, כיוון שהיא עמומה ונגועה בפגמים רבים, בהם אי פירוט חובותיה ונכסיה של אליטליה בארץ.

אליטליה ביקשה לפני שבוע צו הקפאת הליכים עד לתום השנה על יסוד צו בית המשפט ברומא שניתן לפני כחודש, כדי לאפשר לה לגבש תוכנית הבראה או הסדר נושים. לטענתה, בשנים האחרונות היא נתונה בקשיים כלכליים וחובותיה תפחו לכ-2.8 מיליארד אירו.