עוד בקשה לצו עיכוב יציאה מהארץ נגד ארקדי גאידמק

יוסף טרוים מבקש לעכב את יציאת גאידמק מהארץ עד להפקדת סכום פסק הבורר נגדו - 54 מיליון שקל ; בשבוע שעבר הוצא צו עיכוב יציאה מהארץ נגד גאידמק לבקשת המדינה, להבטחת התייצבותו לחקירה בגין הלבנת הון

איש העסקים יוסף טרוים מבקש מבית המשפט המחוזי בתל-אביב להוציא צו לעיכוב יציאתו מהארץ של ארקדי גאידמק, וזאת עד להפקדת סכום פסק הבוררות שניתן כנגדו בסך כ-54 מיליון שקל אצל בא-כוחו של טרוים. טרוים מבקש עוד לחייב את גאידמק בהפקדת ערובה כספית בשווי זה להבטחת ביצוע פסק הדין.

השופט אבי זמיר נעתר לבקשה והוציא צו עיכוב יציאה מן הארץ כמבוקש. בהחלטתו ציין השופט, כי הוכח להנחת דעתו כי דחיית הדיון עד לקיומו במעמד המשיב עשויה לגרום למבקש נזק שאין לו תקנה ו/או נזק חמור.

השופט קבע עוד כי הצו יבוטל אם יפקיד גידאמק את סכום פסק הבוררות בידי בא-כוח המבקש, וכי הבקשה תידון במעמד שני הצדדים ביום 17.11.08.

באוגוסט האחרון קבע בורר כי גאידמק ישלם כ-54 מיליון שקל לטרוים בגין הפרת חוזה לרכישת מפעל פוספטים בקזחסטן. ערעור בעניין נדון כיום בפני הרכב בוררים. טרוים הטיל עיקולים זמניים על נכסי גאידמק בסך 50 מיליון שקל.

לטענת טרוים, באמצעות וה"ד שחר הררי, שאול קוטלר ויונת מאיר, הנכסים המעוקלים לטובתו אינם מכסים את חובו של גאידמק כלפיו, אף לא באופן מזערי, וגאידמק גם מסרב לתת פירוט בדבר הכספים שהוחזקו בבנק בלוקסמבורג בהתאם לצו ביהמ"ש.

לטענת טרוים, גאידמק מבריח את נכסיו בישראל ובחו"ל, וקיים חשש סביר כי הוא עומד לברוח מישראל. כמו כן, לדבריו, אם גאידמק יפסיד בבחירות המקומיות לעיריית ירושלים, לא יהיה עוד דבר הקושר אותו לישראל והוא צפוי להימלט מהארץ.

בשבוע שעבר הוציא בית משפט השלום בפתח-תקווה צו עיכוב יציאה מהארץ נגד גאידמק, לבקשת המדינה, כדי להבטיח את התייצבותו לחקירה ולמשפט הצפוי נגדו באשמת הלבנת הון. בית המשפט קבע כי גאידמק יוכל לצאת מהארץ רק אם יפקיד 2.5 מיליון דולר במזומן או בערבות בנקאית, וכן ישעבד בשעבוד ראשון נכסים בשווי זהה לטובת המדינה. טרוים טוען כי צו זה יבטיח את מדינת ישראל בלבד, בשעה שכלל העיקולים שהוטלו על נכסי גאידמק בישראל מגיעים לכ-160 מיליון שקל. (ה.פ. 897/08).