כמה שווה מניית ג'נרל מוטורס? לפי דויטשה בנק התשובה היא "אפס"

בבנק הגרמני חתכו את ההמלצה למניה ל"מכירה" ; המניה נופלת ב-12% ל-3.84 דולר במסחר המוקדם בבורסה בניו-יורק

בימים כיתקונם אנחנו נוהגים כשירות לקורא לחשב את הפרמיה המגולמת במחיר היעד המוקנה למניות המסוקרות על ידי גופים מוסדיים נוספים. ככלות הכל, בדרך כלל מדובר במניות מומלצות, ומחיר הנקוב מגלם פוטנציאל לעלייה משערה הנוכחי של המניה ("Upside"). ואולם, במקרה הנוכחי נדונו לכישלון: לא זו בלבד שמדובר במחיר יעד הנמוך ממחירה הנוכחי של המניה בשוק ההון, אלא שהוא עומד על אפס כך שבלתי אפשרי לחשב את הפער באחוזים. אסור לחלק באפס, זוכרים?

ההמלצה שבנידון נוגעת למניית ג'נרל מוטורס . בדויטשה בנק הודיעו כי מחיר היעד עודכן ל-0, שכן בבנק הגרמני חתכו את ההמלצה למניה ל"מכירה". המניה של יצרנית הרכבים ננעלה ביום שישי בשער 4.36 דולר, וכעת היא נופלת ב-12% ל-3.84 דולר במסחר המוקדם בבורסה בניו-יורק.

ההמלצה הקודמת עמדה על "החזק", ולדברי דויטשה, יצרנית הרכבים עשויה למצוא את עצמה בפני שוקת שבורה בכל הנוגע למימון פעילותה התפעולית לאחר דצמבר ללא סיוע ממשלתי. הבנק הגרמני סבור כי קיים סיכוי סביר לפיו הממשל ייאות להתערב לטובת החברה באמצעות הזרמת הון או העמדת הלוואה.

"ללא סיוע כזה, אנו מאמינים שהתמוטטותה של ג'נרל מוטורס בלתי נמנעת - והדבר יזרז סיכון מערכתי עליו יצרני הרכב יתקשו להתגבר", נכתב בסקירה ומצוינים בתרחיש כזה שורה ארוכה של נפגעים נוספים: ספקים, קמעונאיים, ומגזרים נוספים בכלכלת ארה"ב. "גם אם החברה תימלט מגורל של פשיטת-רגל, בעלי המניות לא צפויים לקבל את כספם האבוד חזרה", הוסיפו.

ג'נרל מוטורסג'נרל מוטורס