קצב הסתדר: לשכה בלב רמת-גן בקומה 49 ליד בכירי המשק

עפ"י התקנון, נשיאי ישראל לשעבר זכאים למימון הוצאות שוטפות נרחב, לרבות לשכה, עוזרים ורכב - שאותם ממנים משלמי המסים ; עפ"י הצעת התקציב ל-2009 הוקצו לקצב, שחשוד בעבירות מין, יותר ממיליון שקל

נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, יקבל לשכה במגדל משה אביב ברמת גן, לאחר שמינהל הדיור הממשלתי במשרד האוצר חתם על הסכם שכירות מול אמות השקעות שבבעלות נתן חץ. זאת לאחר שבחודש יולי האחרון סירב החשב הכללי באוצר, שוקי אורן, להיענות לדרישותיו של קצב, שחשוד בעבירות מין, ולהעניק לו לשכה מהודרת במגדלי עזריאלי בתל אביב ורכב חדש מסוג אאודי A6.

מינהל הדיור הממשלתי חתם על חוזה שכירות המתייחס לשטח של כ-120 מ"ר בקומה ה-49 של מגדל משה אביב, תמורת דמי שכירות בטווח של 25 עד 30 דולר למ"ר לחודש. בבעלות אמות שתיים וחצי קומות מתוך כלל המגדל. המשרד הראשי של החברה ממוקם בקומה ה-48 במגדל, ובשטח בו תמוקם לשכתו של קצב פעלה בעבר המחלקה המשפטית של אמות.

הבניין הינו הגבוה ביותר במדינה וממוקם במיקום נחשק במיוחד, אזור בורסת היהלומים ברמת גן, בו ממוקמים בתי השקעות, בנקים ומטות של חברות בורסאיות מובילים. קצב, יהנה גם מנוף פנורמי שכן משרדו ממוקם בקומה ה-49.

על פי התקנון, נשיאי ישראל לשעבר זכאים למימון הוצאות שוטפות נרחב לרבות לשכה, עוזרים ורכב מטעם שאותם ממנים משלמי המסים. על פי הצעת התקציב לשנת 2009 הוקצו לנשיא, שחשוד בעבירות מין, יותר מ-1 מיליון שקלים. קצב יוכל להעסיק שלושה עד ארבעה עוזרים, מזכירות ונהג. כן הוא יקבל רכב צמוד מסוג וולבו על חשבון המדינה.

כזכור, תביעתו של קצב ללשכה ורכב עוררה ביקורת רבה בכנסת. בזמנו, יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת ויו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, דרש לכנס בדחיפות את ועדת הכספים על מנת שתשלול את התנאים הללו מקצב עד להכרעה במשפטו.

בחודש יולי, בהגיבו לסירובו של אורן, טען קצב כי אנשי האוצר, על ידי הדלפות לתקשורת, מכפישים את שמו ויוצרים כלפיו אווירה ציבורית עוינת, וכי למעלה משנה מעכבים את ביצוע ההחלטה להעניק לו הטבות, שהתקבלה לדבריו כחוק.

הוא אמר אז כי "אורן עושה זאת כדי למצוא חן בעיני התקשורת, כלוחם עז-נפש נגד השחיתות", בעודו מסתיר מהתקשורת שהוא בעצמו ומנהל הרכב במשרד האוצר, הם שפנו לקצב, באו לביתו, הציגו בפניו דגמי רכב וביקשו את בחירתו.

בדרך כלל חותם מינהל הדיור הממשלתי על חוזי שכירות מעין זה, ובידו ההחלטה את מי לשכן שם.