SDE קיבלה זיכיון למכירת חשמל מגלי הים למשך 25 שנה ממדינה מוסלמית באפריקה

זאת, בנפח כולל של 100 מגה ואט ובעלות של 100 מיליון דולר ; ההכנסות הצפויות ממימוש הזיכיון ל-25 שנה נאמדות בכמיליארד דולר

חברת האנרגיה אס. די. אי., המפתחת טכנולוגיה להפקת חשמל מגלי הים, קיבלה זיכיון לתקופה של 25 שנה ממדינה מוסלמית באפריקה להקמת תחנות כוח מגלי הים, בנפח כולל של 100 מגה ואט ובעלות של 100 מיליון דולר. ההכנסות הצפויות ממימוש הזיכיון ל-25 שנה נאמדות בכמיליארד דולר.

בימים אלה, החברה נמצאת במו"מ עם גופים מוסדיים שיבטחו את הפרויקט ויעניקו ערבויות פיננסיות.

מהחברה, בניהולו של שמואל עובדיה, נמסר כי בגלי הים יש פוטנציאל לאנרגיה רבה: פי 4 למטר רבוע יותר מאשר ברוח. לטענתה, בעזרת אנרגיית הגלים שקיימת בחופי העולם, יכולה המערכת שהיא פיתחה לספק פי 500 מתצרוכת החשמל של כל תושבי כדור הארץ. לשיטה יתרונות נוספים, כגון נצילות גבוהה, העדר זיהום סביבתי ומחיר זול, יחסית להקמת תחנת הכוח ולהפקת חשמל.

למדינות השוכנות ליד חופי הים זוהי הזדמנות לנצל את אנרגיית הגלים ולהנות משלושה יתרונות, והם חיסכון במטבע חוץ יקר המשמש כיום לקניית נפט או פחם לייצור חשמל; הפקת אנרגיה נקייה ללא זיהום סביבתי; קבלת מענקים ממוסדות הבנק העולמי.

לאס. די. אי. פטנטים בינלאומיים ופטנטים ברישום. עד היום החברה בנתה על שובר הגלים של נמל יפו 8 מודלים שהוכיחו את עצמם, כשהמודל האחרון הפיק kW/h40. הפרויקט הוא היחידי שמומן ע"י ממשלת ישראל בהשקעה של 2.5 מיליון דולר. המודל המסחרי הראשון עפ"י שיטה זו עבד מספר חודשים בהצלחה בנמל יפו.