תקציב המדיה של בנק מזרחי-טפחות בהיקף של 3.5 מיליון דולר יוצא למכרז

הבנק פנה לחברות המדיה TMF, לחברה החדשה יוניון, ולחברת מרקיורי של ראובני-פרידן - המטפל בתקציב הקריאייטיב

בנק מזרחי-טפחות עורך מכרז על תקציב המדיה שלו - כך נודע ל"גלובס". פנייה להשתתף במכרז נעשתה בין היתר לחברת מרקיורי של ראובני-פרידן וישראל דיאמנט, ליוניון של אורן יוניוב ול-TMF של גיתם, יהושע ויורו ת"א.

תקציב המדיה של בנק מזרחי-טפחות התנהל עד עתה בחברת המדיה יונייטד. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של מזרחי-טפחות ב-207 עמד על כ-11 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-3.5 מיליון דולר במחירים ריאליים. ב-2008 עמד היקף הפרסום של הבנק על כ-12.8 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-4 מיליון דולר במחירים ריאליים.

תקציב הפרסום (קריאייטיב) של מזרחי-טפחות מנוהל במשרד הפרסום ראובני-פרידן, ומתוקף כך נוהל תקציב המדיה בשנים האחרונות בחברת המדיה יונייטד, שהייתה שותפות של ראובני-פרידן עם שלמור-אבנון-עמיחי. בתחילת החודש הפסיקה יונייטד לרכוש מדיה בהוראת הממונה על ההגבלים העסקיים, שקבעה כי קיומה פוגע בתחרות בשוק.

על חורבות יונייטד הוקמו למעשה שתי חברות מדיה: יוניון של אורן יוניוב, שלקח עימו את כל צוות יונייטד לשעבר; ומרקיורי של ראובני-פרידן, שחבר לאיש המדיה ישראל דיאמנט. אבל בבנק החליטו לנצל את ההזדמנות של פתיחת הסכמי המדיה עקב המצב ביונייטד, בכדי לבצע בדיקה מקיפה בתחום ואולי לשפר יותר את התנאים המסחריים. בבנק החליטו לפנות לחברות מדיה נוספות, שאין להם נגיעה ישירה לתקציב הפרסום של הבנק, כמו למשל TMF.

כאמור, תקציב הפרסום של מזרחי טפחות מנוהל בראובני-פרידן מסוף שנת 2004, אז זכה בו בהתמודדות במכרז אל מול משרדי הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, פוגל אוגילבי וטמיר-כהן. ביחד עם חברת המיתוג אידנטיקה POC, היה משרד הפרסום חלק מיצירת המיתוג המשותף של שני הבנקים, שהפכו לאחד וליצירת הקו הפרסומי של "לא מטפלים רק בכסף, מטפלים בכסף של לקוחות".

דובר בנק מזרחי-טפחות, בני שוקרון, אישר את הידיעה ואמר בתגובה: "אכן נערכת בדיקה בעניין ניהול תקציב המדיה. אנחנו בוחנים את כל האפשרויות הפתוחות בעיננו בשוק, ונקבל בסופו של דבר את ההחלטה שתביא את מירב התועלת לבנק". *