החוזה החדש של אלי יונס במזרחי טפחות: יקבל אופציה ל-2.5% ממניות הבנק בשווי 52 מיליון שקל

ההסכם קובע את העסקתו של יונס לארבע שנים נוספות עד 2013 ומבטיח לו עלות שכר של כ-5.5 מיליון שקל בשנה, בדומה להסכם הנוכחי ; אנליסטים מעריכים כי מניות הבנק נסחרות במכפיל הון הנמוך ב-30% לפחות משוויו הכלכלי - ואם מניית הבנק תעלה, יקפוץ שווי האופציות שיונס יקבל

הערכות כי גיבוש הסכם ההעסקה החדש של אלי יונס, מנכ"ל מזרחי טפחות נמצא לפני סיום. ל"גלובס" נודע כי במסגרת ההסכם החדש, צפוי יונס לקבל אופציה ל-2.5% ממניות מזרחי טפחות במחיר מימוש הקרוב למחיר השוק. השווי הכלכלי של האופציות (בלאק ושולס) נאמד ב-52 מיליון שקל.

מזרחי טפחות נסחר כיום עם מכפיל הון של 0.79 הגבוה ביותר מבין הבנקים, אך אנליסטים מעריכים כי הוא נסחר בלפחות 30% מתחת לשוויו הכלכלי. אם מניית הבנק תעלה, יקפוץ שווי האופציות שיונס יקבל. בנוסף ההסכם קובע את העסקתו של יונס לארבע שנים נוספות עד 2013 ומבטיח לו עלות שכר של כ-5.5 מיליון שקל בשנה, בדומה להסכם הנוכחי.

מוזי וורטהיים ומשפחת עופר, שהם הבעלים של מזרחי טפחות, מעוניינים כי אלי יונס ימשיך לכהן כמנכ"ל הבנק חוזהו בן חמש השנים של יונס מסתיים באפריל 2009. לבקשת הבעלים מינה דירקטוריון הבנק בספטמבר צוות שיגבש הצעה חדשה ליונס. בצוות חברים יו"ר הדירקטוריון יעקב פרי, הדירקטור עו"ד צבי אפרת - שותף במשרד גורניצקי. והדח"צ אברהם נתן לשעבר יו"ר רשות השידור.

וורטהיים ועופר מרוצים מאוד מביצועיו של יונס שהזניק את הבנק קדימה בכהונתו והצליח למזג בהצלחה את בנק טפחות. מזרחי טפחות חשוף למשבר במידה פחותה מבנקים אחרים ובמחצית 2008 הציג את התשואה על ההון הגבוהה ביותר מבין הבנקים והוא הבנק היחיד שרווחיו לא קטנו.

בהסכם ההעסקה הנוכחי קיבל יונס אופציות ל-2.44% ממניות מזרחי טפחות. השווי הכלכלי של האופציות (בלאק ושולס) נאמד בשנת 2004 ב-24 מיליון שקל לפי מחיר מימוש של 14.39 שקל, שער מניית הבנק דאז. כיום כששער המניה עומד על 20 שקל, מחזיק יונס 1.09% ממניות הבנק ששוויין 50 מיליון שקל וברשותו אופציות לעוד 0.49%.

יו"ר מזרחי טפחות, יעקב פרי מסר בתגובה: "מקור הידיעה מפריח מספרים מפוקפקים ללא יסוד עובדתי. מי שהוסמך מטעם הדירקטוריון יזם פנייה למנכ"ל והציע לחדש את חוזהו לאלתר. המנכ"ל לא יזם ולא דרש דבר וכלל לא השיב עדיין לפנייה". *