גרמניה נכנסה למיתון: הציגה צמיחה שלילית של 0.5% ברבעון השלישי

ברבעון השני, הכלכלה הגרמנית הציגה צמיחה שלילית של 0.4% - בפעם הראשונה מאז סוף 2004 ; החוזים העתידיים על המדדים המובילים באירופה מאותתים על ירידות של יותר מ-1% בפתיחת יום המסחר

נתוני מאקרו חדשים שפורסמו היום מעידים כי גרמניה, הכלכלה השלישית בגודלה בעולם והחזקה ביותר באירופה, מציגה צמיחה שלילית זה הרבעון השני ברציפות - ובכך התדרדרה "רשמית" למיתון.

הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של גרמניה, מסרה כי התמ"ג של גרמניה הצטמצם ב-0.5% ברבעון של יולי עד ספטמבר, בהשוואה לרבעון הקודם. ברבעון השני, הכלכלה הגרמנית הציגה צמיחה שלילית של 0.4% - בפעם הראשונה מאז סוף 2004. נציין כי מקובל לראות בשני רבעונים רצופים של צמיחה שלילית כהוכחה טכנית להתדרדרותה של כלכלה מסויימת למיתון.

הנתון האחרון הביא להאטת קצב הצמיחה השנתית של גרמניה ל-1.3% בהשוואה ל-3.3% ברבעון השני.

הדו"ח החודשי של הבנק המרכזי של אירופה, שמתפרסם מאוחר יותר היום עשוי ליצור תנודתיות נוספת והבנק המרכזי של אירופה (ECB) צפוי להחזיק בתחזית דובית קיצונית עבור הכלכלות של אזור האירו ותיקונים כלפי מטה של האינפלציה.

"החלפי הריבית של קרדיט סוויס כבר מתמחרים במלואה הפחתת ריבית של 0.5% על ידי ה-ECB בישיבתו הבאה בדצמבר, אך עשויים לעבור לתמחור של הפחתות אגרסיביות יותר אחרי פרסום הדוח החודשי". כך מסרה מחלקת המחקר של TRIFX.