העליון החמיר בעונשו של חה"כ לשעבר עופר חוגי מש"ס: 3 שנות מאסר במקום שנתיים

הקנס על חוגי, שהורשע בקבלת כסף במירמה מהמדינה עבור מוסדות ש"ס, הוגדל ל-200 אלף שקל - במקום 12 אלף שקל שנגזרו במחוזי

בית המשפט העליון החמיר היום (ה') את עונשו של חה"כ לשעבר עופר חוגי מש"ס והעמידו על 3 שנות מאסר בפועל, במקום שנתיים מאסר שנפסקו לו בבית המשפט המחוזי. בנוסף, קנס אותו בית המשפט העליון בסכום של 200 אלף שקל, במקום 12 אלף שקל שנגזרו במחוזי. בכך קיבל בית המשפט את ערעור המדינה, שדרשה במחוזי 5 שנות מאסר, ודחה את ערעורו של חוגי.

חוגי הורשע בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות ושימוש במסמכים כוזבים בגין הוצאת כסף במירמה מהמדינה עבור מוסדות של ש"ס.

השופט, אליעזר ריבלין, בהסכמת השופטים יצחק דנציגר ואלייקים רובינשטיין, קבע כי "חומרה יתרה יש בהתנהגות מן הסוג הנדון, עת שהיא מבוצעת בידי פעילי ציבור המחזיקים בכוח והשפעה. אפשר שחוגי ראה עצמו כמי שפועל לטובת מגזר מסוים בציבור, אך בעשותו כן מעל ופגע בציבור בכללותו ובאינטרסים המשותפים שלו. חוגי לא השיב פרוטה מן הכסף שהוצא מן הציבור בעקבות העבירות שביצע".

ריבלין ציין כי לא מדובר במעידה אלא בתרמית נמשכת, שמטרתה ליטול שלא כדין כספים מהקופה הציבורית. לדבריו, הקנס שהוטל על חוגי במחוזי אינו משרת את שיקולי הגמול וההרתעה, הנוגעים לעבירות בהן הוא הורשע.

רשימות פיקטיביות

ההרשעה בדצמבר 2006 התייחסה לשתי פרשיות שבהן היה מעורב חוגי. הפרשייה הראשונה התייחסה לכך שחוגי ואחרים הוציאו ב-1998 במירמה ממשרד העבודה והרווחה וממשרד החינוך סכום של כ-2 מיליון שקל עבור עמותות של ש"ס. זאת, על-ידי יצירת מצג שווא, לפיו העמותות שהקים חוגי נועדו לשם הקמת מכללה טכנולוגית לחרדים. חוגי העביר למשרד העבודה והרווחה רשימות פיקטיביות של מורים ותלמידים במכללה, שכלל לא היתה קיימת. העמותות קיבלו כספים, למרות שבמקום היו לימודי קודש בלבד.

בנוסף, התברר שכדי להגדיל את תקציב ההסעות לבתי הספר של מעיין החינוך התורני של ש"ס, זייף חוגי רשימות תלמידים וכך קיבל במירמה 2 מיליון שקל. חוגי זייף הצעות מחיר של חברות הסעה לצורך יצירת מצג שווא, לפיו קוים מכרז למתן שירותי הסעה לרשת, אך בפועל לא קוים מכרז ואת שירותי ההסעה סיפקה חברה בבעלותו (המימד העשירי).

לצורך ביצוע ההסעות, שכר חוגי את שירותיהם של מסיעי משנה ושילם להם סכומים נמוכים מאלה שקיבל ממשרד החינוך. עוד הורשע חוגי בתשלום משכורת לאשתו באמצעות המימד העשירי, למרות שלא עבדה בחברה.

את עופר חוגי ייצגה עו"ד רינה לוי ואת המדינה - עו"ד אלעד פרסקי. (ע.פ. 3031/07).