הפרמיירליג מעל כולם גם במכירות מרצ'נדייז - 171 מיליון אירו בעונה שעברה

מחקר של חברת Sport + Markt: קבוצה בפרמיירליג הכניסה בעונת 2007/08 בממוצע 8.5 מיליון אירו ממרצ'נדייז. הליגה הספרדית שנייה, אחריה הבונדסליגה ; 80% מהרפליקות שנמכרו - של אדידס ונייקי

הפרמיירליג היא ליגת הכדורגל שהכניסה את הסכום הגבוה ביותר ממכירות מרצ'נדייז בעונת 2007/08 - 171 מיליון אירו בסך הכל. כך קובע מחקר של החברה הגרמנית "Sport + Markt " שבדק מכירות מרצ'נדייז בקרב שש ליגות כדורגל באירופה - הפרמיירליג האנגלית, הבונדסליגה הגרמנית, הליגה הספרדית, הסרייה A האיטלקית, הליגה הצרפתית והליגה ההולנדית - והקיף בסך הכל 116 מועדונים. המשמעות היא שמועדון בפרמיירליג הכניס בממוצע 8.55 מיליון אירו ממכירת מוצרים של המועדון.

לפי המחקר, הליגה הספרדית מדרורגת שנייה במכירות מרצ'נדייז עם 145 מיליון אירו בעונת 2007/08, לפני הבונדסליגה (127 מיליון), הליגה הצרפתית (86 מיליון), האיטלקית (64 מיליון) והליגה ההולנדית שסוגרת את הרשימה עם מכירות של 22 מיליון אירו.

עוד עולה מהמחקר כי מכירות המרצ'נדייז של 20 המועדונים המובילים ביבשת עומדים על 21.2 מיליון אירו בממוצע למועדון, בעוד שיתר 96 המועדונים שנבדקו מכרו מוצרים ב-2 מיליון אירו בממוצע. ההפתעה היא בקרב מועדוני הסרייה A שמכניסים בממוצע 3.2 מיליון אירו בלבד לקבוצה ממכירות מרצ'נדייז.

ההכנסה של הפרמיירליג ממכירות מוצרים מהווה 7.15% מסך ההכנסות של הליגה, שנאמדות ב-2.42 מיליון אירו. הכנסות ממרצ'נדייז בליגה הספרדית מהוות מרכיב של 10.6% מההכנסה הכוללת של קבוצות הליגה.

עוד מצא המחקר כי המחיר הממוצע היקר ביותר לחולקת רפליקה (חולצת משחק) הוא בפרמיירליג - 65 אירו בממוצע לחולצה. נייקי ואדידס השתלטו לחלוטין על שוק הרפליקות: 80% מסך המכירות של חולצות ב-116 המועדונים שנבדקו היו של שתי החברות הללו.