כי"ל מוצרים תעשייתיים משיקה קו מוצרים להפחתת פליטות כספית במתקנים המופעלים באמצעות פחם

טכנולוגיות הסרת הכספית המיושמות עם קו המוצרים החדש, אינן משפיעות על תהליך ומערכות השריפה הקיימות ואינן מייצרות זיהום שניוני

כי"ל מוצרים תעשייתיים, מקבוצת כי"ל , הודיעה היום (ה') כי היא משיקה את Merquel, קו מוצרים חדש להפחתת פליטות כספית במתקנים המונעים באמצעות פחם, כגון תחנות כוח ומפעלי מלט.

קו המוצרים החדש, המבוסס על ברומידים אנאורגניים, מיועד לשימוש בטכנולוגיות ייעודיות שפותחו בשנים האחרונות ברחבי העולם לצורך הפחתת פליטות כספית. בשילוב עם טכנולוגיות זמינות נוספות, המוצרים החדשים מאפשרים לתחנות כוח המופעלות באמצעות פחם להפחית את פליטת הכספית בשימוש בפתרונות חסכוניים, המותאמים לתצורה הספציפית של כל תחנה. טכנולוגיות הסרת הכספית המיושמות עם קו המוצרים החדש, הן פתרון יעיל במיוחד לזיהום כספית, כיוון שאינן משפיעות על תהליך ומערכות השריפה הקיימות, ואינן מייצרות זיהום שניוני.

הכספית הינה רעלן המשפיע על התפתחות תינוקות וילדים. על-פי התכנית הסביבתית של האו"ם (UN Environment program), מרגע שחרורה של הכספית, היא נשארת ומצטברת בסביבה, ונעה בין אוויר, מים, משקעים, אדמה וצמחייה, באופנים שונים. הפליטות הנוצרות כיום מוסיפות לצבירת הכספית הגלובלית, והנדידה של זיהום הכספית למרחקים עצומים דרך האטמוספרה, יוצרת בעיה עולמית.

החברה מוסרת כי ארה"ב הינה מובילה עולמית במאמץ החקיקה בתחום פליטות הכספית וככל שמדינות נוספות ילכו בעקבותיה בחקיקה משלהן בתחום, כך צפוי גם לעלות הביקוש לטכנולוגיות ומוצרים להפחתת כספית. יישום החקיקה במדינות נוספות ברחבי העולם עשוי להביא לגידול בביקוש למוצרים מבוססי ברום בהיקף של מאות מיליוני דולרים במהלך העשור הבא.