דלק ממשיכה להתרחב בחשמל הפרטי: חתמה על ההסכם להקמת תחנת כוח במפעל נילית בכ-60 מיליון דולר

מדובר בתחנת כוח בהספק של כ-50 מגה וואט שתופעל בגז טבעי; ההסכם מותנה בהגעה לסגירה פיננסית עד 2011 והפעלת התחנה עד 2014

קבוצת דלק דיווחה היום כי חברת הבת, דלק תשתיות חתמה על ההסכם עם חברת נילית, להקמה ותפעול של תחנת כוח פרטית בשטח מפעלה של החברה באזור מגדל העמק. מזכר ההבנות הראשוני בין דלק ונילית, שבשליטת מיכאל לוי, נחתם בחודש ינואר 2008 והיום חתמו החברות כאמור על ההסכם הסופי.

את ההקמה והתפעול של התחנה תבצע חברת בת של דלק תשתיות שהוקמה לצורך הפרויקט ובה תחזיק דלק תשתיות 57% מהמניות . יתרת המניות (43%) יוחזקו ע"י חברות סיגמא-אפסילון, שבבעלות ד"ר עלי ברנע ומשה לסרי, וחברת "עדי אנרגיה", שבבעלות מנכ"ל דלק תשתיות לשעבר, קובי כץ.

תחנת הכח, אשר עלות הקמתה מוערכת ב- 60 מיליון דולרים, תופעל באמצעות טורבינת גז ותפיק 50 מגהוואט חשמל , קיטור ומוצרים נלווים. עודפי החשמל יסופקו למפעלים נוספים באיזור התעשייה של רמת גבריאל ולחברת החשמל.

ההתקשרות בין דלק תשתיות לנילית היא למשך 27 שנים, החל ממועד הסגירה הפיננסית (תחילת 2011). המועד המתוכנן להתחלת פעילותה המסחרית של תחנת הכוח הוא עד שנת 2014.

דלק תשתיות הינה הראשונה בישראל אשר הקימה תחנת כוח פרטית לשימושים מסחריים. החבהרה מפעילה כיום תחנת כוח בהספק של כ-87 מגאווט, בשטחו של מתקן ההתפלה באשקלון המייצרת כ- 87 מגה וואט חשמל ומספקת למתקן ההתפלה, מקורות ונילית.

בסוף אוקטובר 2008 דיווחה דלק תשתיות על הסכם נוסף עם חברת תנובה על הקמת תחנת כוח פרטית בשטח מפעלה של תנובה באלון תבור. את דלק תשתיות ייצג עורך הדין איציק זיסמן ממשרד עורכי הדין שיבולת ואת נילית ייצג עו"ד אבי פילוסוף.

לדברי יו"ר דירקטוריון קבוצת דלק, גבי לסט, "חתימת ההסכם להקמת תחנת כח במפעל נילית מחזקת את מעמדה של קבוצת דלק כמובילה בתחום האנרגיה בישראל . קבוצת דלק באמצעות דלק תשתיות שמה לה למטרה לפעול לפיתוח משק החשמל הפרטי ולשיפור איכות הסביבה בישראל".

לדברי מנכ"ל דלק תשתיות, סילביו וויטיניג, "ההסכם אשר נחתם עם חברת נילית מהווה נידבך נוסף המבסס את מעמדה של דלק תשתיות כחברה מתמחה בהקמת תחנת כוח פרטיות".