הנשיא בוש בנאום הגנה על הקפיטליזם האמריקני: "יש לתקן את הבעיות ולהמשיך בעקרונות השוק החופשי"

לא מתנצל על שאיפתו לשווקים פתוחים, מסחר פתוח ורגולציה נמוכה יחסית ; המשבר הוא גדול ומסובך מידי ולא יפתר בצעד בודד ; המשבר הנוכחי לא נוצר בלילה אחד ולא יגמר בלילה אחד ומזהיר מפני "ימים קשים שעומדים לפניינו" ; בוש נאם בניו יורק לקראת ועידת ה-G20

הנשיא בוש נושא הערב נאום מיוחד בניו יורק על ההתפתחויות האחרונות בשווקים לקראת ועידת ה-G20 שתחל מחר. בפתיחת דבריו זוכה הנשיא לתשואות כאשר הוא מחמיא לעיר המארחת ולראשיה "ניו-יורק הייתה, ותמשיך להיות הבירה הכלכלית של העולם", והודה על אירוח הועידה בה יקחו חלק מנהיגי המדינות האחראיות על 90% מהתוצר העולמי, ומציין כי המשך הסחר החופשי הכרחי ליציאת העולם מהמשבר שהוא בטוח שיסתיים בעתיד הניראה לעין "יש לתקן את הבעיות ולהמשיך בעקרונות השוק החופשי".

הנשיא למעשה נשא נאום הגנה על הקפיטליזם האמריקני. הנשיא אמר כי אין בכוונתו להתנצל על שאיפתו לשווקים פתוחים, מסחר פתוח ורגולציה נמוכה יחסית. זאת לאחר שרבים ממנהיגי העולם האשימו את ארה"ב במדיניות משכנתאות חופשית מידי שהציתה את המשבר. הנשיא ציין כי גם באירופה התפתחה בועת נדל"ן למרות שהרגולציה במדינות אלו היתה קשוחה יותר.

עם זאת מציין בוש כי המשבר הנוכחי לא נוצר בלילה אחד ולא יגמר בלילה אחד ומזהיר מפני "ימים קשים שעומדים לפניינו", המשבר הוא גדול מידי ומסובך מידי בכדי שניתן יהיה לפתור אותו בצעד בודד, יש לשלב את כל הכוחות הנדרשים בכדי לפתור את המשבר, אינו צופה שבמסגרת ועידה אחת ניתן יהיה לפתור את כל הבעיות.

מציין כי הצעד של הורדת ריביות ברחבי העולם נועד בכדי לאפשר אשראי זול יותר לצורך עידוד הצמיחה והפעילות הצרכנית. בכך הגן בוש על הצעדים שביצע ממשלו בשיתוף עם הפדרל ריזרב.

בוש אומר כי במסגרת ועידת ה-G20 מטרתם של שרי האוצר תיהיה לבוא עם הצעה לתוכנית כוללת לפתרון המשבר כאשר הרעיון של שווקים חופשיים יהיה נר לרגליהם. הנשיא אומר כי ההאטה הכלכלית הגלובלית דורשת התערבות פעילה גם מצד המדינות והרגולטורים. עם זאת, מדגיש בוש, כי יותר מידי רגולציה היא גרועה יותר מפחות מידי רגולציה.

בעוד הוא נושא את הדברים פורסם הערב כי הגירעון התקציבי של הממשל האמריקני גדל באוקטובר ל-237 מיליארד דולר לעומת צפי כי יעלה ל-200 מיליארד דולר.

לאחר הנאום מזנקים המדדים המובילים בוול סטירט ביותר מ-2%.