צרפת חמקה במפתיע ממיתון: הכלכלה צמחה ב-0.1% והתמ"ג עלה ב-0.14%

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בצרפת ואנליסטים צפו כיווץ של 0.1% ברבעון השלישי - נתון שהיה מכניס את צרפת למיתון רשמי ; שרת האוצר הצרפתייה, כריסטין לה-גארד: "צרפת שונה מגרמניה ובריטניה שהתכווצו ב-0.5%"

כלכלתה של צרפת והתמ"ג במדינה עלו ברבעון השלישי של 2008 שהסתיים בחודש אוקטובר. שיעור הצמיחה של הכלכלה הינו 0.1%, והתמ"ג גדל ב-0.14%. זאת לעומת תחזיות הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בצרפת, כמו גם אנליסטים שצפו כיווץ של 0.1% ברבעון השלישי - נתון שהיה מכניס את צרפת למיתון באופן רשמי.

נזכיר כי ברבעון שעבר התכווצה כלכלת המדינה. בכך מציגה המדינה מגמה שונה מזו של הכלכלות החזקות האחרות ביבשת - גרמניה ובריטניה אשר כלכלתן התכווצו ב-0.5%.

שרת האוצר הצרפתייה, כריסטין לה-גארד, היתה מרוצה מן התוצאה: "זהו נתון מפתיע. כולם האמינו כי המספר יהיה שלילי, והתכוננו לדון במיתון. ובכן, צרפת שונה מגרמניה ובריטניה שהתכווצו ב-0.5%", אמרה לה-גארד.

הוצאות הצרכנים והשקעות בעסקים הן שעזרו לשיפור בצרפת, ואולם אנליסטים טוענים כי בסופו של הרבעון הרביעי תדווח המדינה כי היא נכנסה למיתון.

"הדיון האם צרפת במיתון או לא הוא טכני בלבד", אמר ז'אן לואיס מורייר, אנליסט באורל לבל. "גם הסקרים וגם הסימנים האחרים מצביעים ללא כל ספק כי למרות הנתון השברירי, הכלכלה נמצאת במסלול שלילי".