נוקיה מזהירה מפני ירידה כוללת במכירות הטלפונים הסלולריים בעולם

תעודות הפיקדון האמריקניות של ענקית הסלולר הפינית צונחות בבורסה בניו-יורק ב-11% ; החברה מציינת כי תקצץ בהוצאותיה ב-2009

יצרנית מכשירי הטלפון הסלולר הגדולה בעולם, נוקיה , מזהירה מפני ירידה כוללת במכירות הטלפונים הסלולריים בעולם. החברה הפחיתה את התחזית להיקפי המכירות הכוללים בתעשייה עימה נמנית היום (ו') תוך שהיא מציינת את הלחץ הנובע מהמשבר הכלכלי ותנודתיות בשערי המטבע.

בתגובה, תעודות הפיקדון האמריקניות של ענקית הסלולר הפינית צונחות בבורסה בניו-יורק ב-11%. החברה, שנסחרת בין היתר בבורסה בהלסינקי לפי שווי שוק של 46.02 מיליארד דולר, מציינת כי תקצץ בהוצאותיה ב-2009 "בתגובה הולמת לתנאי השוק". כן ציינה נוקיה, כי היא תספק נתונים רבים יותר בדבר הקיצוצים במהלך כנס משקיעים ואנליסטים שתערוך בניו-יורק ב-4 בדצמבר.

שוק הסלולר, לפי הודעתה של נוקיה, צפוי להיפגע כתוצאה מממגמות השינוי המהירות הניכרות בצריכה הפרטית; להערכתה של החברה, ברבעון הרביעי יקטנו מכירות הטלפונים הניידים ל-330 מיליון ברחבי העולם ולפיכך ל-1.24 מיליארד מכשירים בשנה כולה. קודם לאזהרה זו, ציפתה נוקיה למכירות של 1.26 מיליארד טלפונים השנה.

יצוין, כי על אף הירידה הצפויה המכירות העמף, נוקיה צופה כי נתח השוק יוותר ללא שינוי, ואף עשוי לעלות במעט ברבעון הרביעי בהשוואה לרבעון הקודם. בהערכה מקדמית שניפקה נוקיה לגבי מכירות הענף ב-2009, צופה החברה ירידה במחזורי המכירות בשל ההאטה, כאמור.

Nokia Corp-SPON ADRNokia Corp-SPON ADR