110 בנקים אמריקניים רוצים חלק מעוגת החילוץ - הגישו בקשות לסיוע בסך 170 מיליארד דולר

הממשל הקצה 250 מתוך 700 מיליארד הדולר בהם ירכוש ממניות הבנקים ; בנקים נוספים צפויים לבקש סיוע בימים הקרובים, לפני ההחלטה על החלוקה שתיקבע ביום שישי הקרוב ; 62 בנקים כבר קיבלו אישור ראשוני מהממשל לסיוע

הממשל האמריקני מחלק, והבנקים מושיטים ידם. כ-110 בנקים אמריקניים כבר הגישו בקשה להיכלל בחבילת החילוץ של הממשל האמריקני למגזר. נזכיר כי מתוך הסך של 700 מיליארד הדולר של חבילת הסיוע, הממשל הקצה 250 מיליארד דולר בהם ירכוש מניות בכורה של הבנקים, ומספר רב של בנקים בארה"ב כבר פוזלים לכיוון ומבקשים נתח מהעוגה.

110 בנקים ביקשו סך מצטבר של 170 מיליארד דולר מתוך ה-250, בכדי לסייע להם להתמודד עם מחנק האשראי, ולהימנע מלגלוש לפשיטת רגל. בנקים רבים נוספים צפויים לבקש סיוע בימים הקרובים, לפני ההחלטה על החלוקה וההקצאה הסופית שתיקבע ביום שישי הקרוב ע"י הממשל.

אנליסטים מעריכים כי 62 בנקים כבר קיבלו אישור ראשוני מהממשל, לקבל סיוע. הממשל אמר כי חברת הביטוח הגדולה בעולם, AIG כבר כלולה בתוכנית ותקבל 40 מיליארד דולר כחלק מהתוכנית, אך לא מתוך 250 מיליארד הדולר שהוקצה לרכישת מניות בכורה מהמוסדות הפיננסיים.

נזכיר כי 9 בנקים גדולים כבר קיבלו כספים מהממשל, בינהם בנק אוף אמריקה , וולס פארגו , סיטיגרופ וג'יי פי מורגן צ'ייס שקיבלו במצטבר 125 מיליארד דולר בחודש שעבר. ביום שישי הקרוב, המועד הסופי להגשת הבקשות לסיוע, צפויים 20 בנקים לקבל כספים מהממשל, כפי שציין דירקטור בוועדה של האוצר שמחליטה על חלוקת הכספים. "האוצר כבר אישר עשרות בקשות של מוסדות פיננסיים ברחבי המדינה". אמר.